21 februari 2013

Pressad.

"Tar du återfall så gör jag det också och då får du två på ditt samvete"- Va det en som sa igår.
Det kanske hjälpte för jag har en helt annan attityd idag på morgonen. Inga svettiga drömmar, har sovit gott och sitter och väntar på att få åka till huset idag också. Det var många som reagerade på mina inlägg igår och det är guld värt för förståndet kan jag säga. Men jag är envis inne i skallen så det är relativt lugnt just nu och jag hoppas det fortsätter så hela dagen.
Att knalla runt på stan igår med en underbar kvinna gjorde susen och jag tyckte det var riktigt roligt att handla lite saker, något jag aldrig tyckt om över huvud taget förut. Nä, jag har haft som grej att bara ränna in i butiken, ta det som faller mig in och sen köpa det och dra hem igen. Kanske det ändrar sig nu då, kan bli en dyr historia om jag byter ut det ena mot det andra så att säga. Men jag ska nog ta och tona ner hela beroendebiten lite. Jag fungerar som människa och det kan ju vara det här som gör att jag är ute och glider lite från normala regler som jag har för mig själv.
Efter att jag flyttat från Linköping så var jag på mitt sista läkarbesök där nere då konstaterades det att jag inte längre klassades som missbrukare i vårdens mening. Jag minns den dagen som igår hur jag kände det och det var nog bland dom bästa dagarna i mitt liv för jag var inte beredd på detta det minsta.
Tyvärr så gäller tydligen inte detta mer än i Linköping.

Jag vill också passa på att tacka alla ni som delat eran uppfattning om mitt problem.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter