14 januari 2011

fortsättningen........

.....jag kommer alltså hem den 8:e November för att göra sista delen på straffet med en fotboja.
Hade fixat nytt jobb och var verkligen redo för att "ta tag i situationen" och börja leva igen.

På facebook så hade jag meddelande från "Svinet". En massa skitsnack och annat dravel eller hur man ska säga. I alla fall så skulle jag minsann "få se", å jävlar å fan och gud vet vad han skrev.
Jag svarade sakligt i alla fall och "bäddade in" lite aggression, ja va fan, man blir ju yxtokig av sån här skit.
Hur eller hur, så avslutas det hela med att -Det kommer hända saker, räkna med det.

Det gjorde det också. Den 9:e November kom det sten farandes genom mitt sovrumsfönster. Jag låg på sängen och kollade på Tv, en kompis var i köket och styrde med mat.
Jag trodde att vid dom 2 första dunsarna, att det kom från nåt skåp, att nåt hade ramlat eller så. Sen small det till som satan i sovrummet och då trodde jag att nån sköt in i genom fönstret. Ringde 112 och sa det också, men under samtalet så såg jag stenen på golvet.

Det tog en jävla tid för polisen att dyka upp, men till slut så kom dom i alla fall. Anmälan gjordes som sig bör.

Jag tog det hela rätt så lugnt faktiskt. Om det var av chocken låter jag vara osagt, men kallt konstaterade jag att han tydligen gjorde slag i hotet.

Dagarna gick sen efter det och jag började få tillbaka ett beteende jag inte ville ha alls. Att hela tiden bevaka fönstren utifall att det skulle hända nåt mer. Det här tog ut sin rätt ganska omgående genom att jag slutade att sova helt enkelt.

Jobbade gjorde jag, men motvilligt.

Den 22:a November, efter jobbet, så kommer jag inte in i min lägenhet. "Svinet" hade uppenbarligen varit där igen och pluggat in tändstickor i låskolven och i mitt postfack.
Fick ringa securitas först, men sen även swesafe. Det tog mellan 2-3 timmar innan jag kom in i min lägenhet, helt färdig var jag då.
Morgonen efter så skulle jag ta min medicin, men hittade den inte hur jag än letade. Den var borta helt enkelt.
Samtidigt gör jag nya upptäckter. Någon hade varit inne i lägenheten, "Svinet" självklart.
Jag hade fått alla nycklar utom en, som jag hittade i postlådan på ytterdörren av ren slump faktiskt.
Alltså har grisen gjort kopia på dörrnyckeln.

Vilket är busenkelt att fatta då han på facebook skrev frågan- Har du bytt lås än.

Min medicin, 2 guldringar och ett 2 liters-Höganäs-kärl till hälften fylld med mynt, det var också borta.
Ringde polisen igen. Förresten, jag kontaktade polis då kolvarna var preppade men dom hade annat att göra, sa telefonisten som securitas-killen pratade med.
Gjorde en tilläggs anmälan om min upptäckt.

Under hela tiden sedan jag kom hem så har jag upptäckt att det fattas en hel del saker i min lägenhet. För att nämna några saker kan jag börja med att dammsugaren inte fanns kvar. Att min bäddmadrass var borta, mina köksknivar, mer eller mindre ALLA papper jag hade inklusive kvitto på saker jag köpt. Privata brev som han dessutom skröt över via facebook att hade lagt beslag på. Kläder, sängkläder, jackor fattas också. Mer kommer senare.

"Grisen" har absolut inte alla hästar hemma, känns nästan onödigt att ens skriva, det fattar ni ändå.

Av en ren slump, då jag var på s:t Larsmottagningen , så kommer "Grisen" helt plötsligt in genom dörren.
Det skulle vara lätt att tro att jag då tog tillfället i akt, men det gjorde jag inte.

-Fan vad du ser ut, sa han.
-Tack vare dig, svarade jag då.

Sen kunde jag inte låta bli att fråga vad han sysslade med. Reste mig upp och tog tag i kragen på hans jacka och funderade på hur jag bäst skulle ta dö på fanskapet. Men det stannade vid tankar.
Han gjorde inte särskilt mycket till motstånd och jag frågade varför han höll på som han gjorde.
-Vet du inte det, svarar han.
-Tala om det istället, sa jag då.

Till slut va vi rörande överens om att "göra upp" och han skulle vänta på mig sa jag till honom. Det skulle förstås "göras upp" där det inte fanns vittnen menade han på.

Självklart kom det ut folk och dom skulle ringa polisen sa dom.

Jag blev in plockad till ett rum av en personal, dom ville självklart inte ha bråk där, och det förstår man ju.
Under tiden jag sitter där så smiter "Grisjäveln" iväg som en riktig liten kyckling, det var nog hans lycka skulle jag tro.

Senare under natten, omkring halv 3 så ser jag.......

...genom mitt vardagsrums fönster, 3 personer som står en bit bort. Att jag la märke till dom berodde på händelserna innan och för att det så lustigt ut. 2 hade mörka luv jackor, 1 hade en gråaktig, han va dessutom 2 huven högre än dom andra, därför reagerade jag.
Jag hade precis duschat och var därför helt naken då jag gjorde upptäckten. Min reaktion blev att jag stängde till dörren till v-rummet för att släcka och för att dörren till s-rummet var öppen och måste stängas så jag kunde "se" bättre.
Nu hann jag inte så långt innan det small till och fönstret var trasigt.

Jaha, då var det dags igen alltså. 112, och den här gången kom dom snabbare faktiskt, polisen alltså.
Hundföraren fick upp ett spår med sin hund som satte av i full kareta.
Efter en lång stund kom dom tillbaka men utan "skurborste-kastare" .
"Grisen" hade alltså svingat en skurborste genom fönstret denna gång. Dom andra 2 var antagligen nån slags "backup" till honom.

Det är ju så här det fungerar, en jättetuff, två skitar-hög, tatuerad i skallen aktiv missbrukare med nåt mindervärdeskomplex , som behöver "publik" för att våga göra saker.
Han avlägsnade sig snabbt från mottagningen då vi skulle "göra upp" och jag skulle "få åka" plus en massa annan jävla goja han sa.

Det är så här dom jobbar.

Jaaaaagg bliiiiir såååå tröööööötttt på dessa människor, verkligen alltså.

Jag har varit hos polisen och gett min syn på hela skiten. Nu är det upp till dom att se till att "Grisen" får fira jul på nån anstalt.

Man kan lätt få till att jag som varit med i svängen i så många år borde kunna fixa det här hur enkelt som helst. Visst, jag har fått erbjudande om både vapen och hjälp att plocka "Grisen".

Men, det finns alltid ett men, jag är ju ingen missbrukare längre. Skulle jag hämnas så kanske jag hamnar bakom lås och bom för en lång framtid framöver. Ja menar, ALLT kan ju hända då vansinnet går i gång.
Nä, jag tar det lilla lugna och bidar min tid istället och hoppas att andra löser det här lilla bekymret.

Oj, va långt detta inlägg blev....dags att krama något/-n, go ´natt!

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att "svinet" åker fast och du får lugn och ro och kan fortsätta på rätt väg i livet utan några som försöker förstöra..

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!
    Ja,vad ska man säga egentligen. Jag har ju erfarenhet av poliser och hur dom arbetar och dom är inte så kloka som dom utger sig för att vara.
    Dessutom så backar kriminella upp för varandra och ger alibi så det kommer bli svårt att få fast honom.
    Det finns nåt jag inte kan skriva om ännu som verkar vattentätt hur som helst...;)

    SvaraRadera
  3. Läste nu vidare bland inläggen...va ett tag sen...o inser allt kanske inte var så bra

    bra du anmäler Svinet. Han har gjort sig förtjänt av namnet va de låter

    o bra du höll huvudet kallt o inte satte dig själv i skiten

    MVH

    Jonas

    SvaraRadera

Etiketter