02 december 2012

Pensionärsvila.

Jo men lite så känns det som i alla fall. Efter fontänhuset i fredags så åkte jag till systemet och köpte en glögg och några 33:or bärs. Åkte hem och satte mig och glodde i soffan en stund. Sen smakade jag av glöggen och det första glaset var inga problem att svälja ner faktiskt. Glas nummer två räckte en bit in på kvällen och resterande i flarran hade jag kvar av på morgonen. Brukar ju inte hända annars och inga öl drack jag heller. Njae, det var nog kombinationen av total sysslolöshet och vädret som genererade i detta resultat. Men, hepp, mig spelar det ingen större roll för i alla fall helgen har varit komfortabel hittills.
Pysslade med att skriva brev till en polare som jag inte hört något från på ett bra tag. Min före detta arbetsgivare faktiskt som är indisponibel ett antal år till.
Rätat upp alla jävla möten jag ska ha den kommande veckan och det var nog tur det, annars hade det varit risk för att jag missat nåt möte. Har en riktig oreda i mina kalendrar, i både telefon och min manuella.
Måste dessutom läsa teori. Jag har så svårt, till att börja med, att ens börja läsa en bok oavsett vad det är för nåt. Sen ska jag ju fatta allt jag läser och inte störas av en massa saker runt omkring vilket det är sämre med.
Jag vet att det finns muntliga frågor vid uppkörningen men det är föga till hjälp om jag inte kan läsa in dom först. Ett litet problem som jag ibland löser genom att stoppa hörlurar i öronen och spela musik högt. Först efter en stund så kommer koncentrationen till en nivå som jag kan hantera och då går det skitbra att läsa in saker. Värre om nån kommer och pockar på uppmärksamhet när jag kommit igång för då är det kört. När jag väl har lurar instoppade så infinner sig en känsla av att nån ringer på dörren, eller knackar eller nåt annat som irriterar mig. En tröskel att ta sig över men det går till slut. Har en hel del saker som måste klaffa för att min hjärna ska börja behandla och lagra informationen så om jag blir avbruten eller så då är det lite åt katastrof hållet faktiskt.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter