30 november 2011

Dagarna går mot jul...

Jag bara hatar skiten, det här med jul. Förra året hade jag en trevlig fylle-jul med en barndomskamrat. Vi krökade hela julhelgen och så här i efterhand så var det meningslöst.
Nu har jag hamnat i en sån där självisolerande period igen. Jag vill inte va här i det här tillståndet som bara är....ingenting.
Många saker som gör sig påminda mest hela tiden och jag gör vad jag kan för att hantera det hela. Typ en månad sedan jag kände mig livfull. Kanske behöver jag det här för att uppskatta det andra, vad vet jag egentligen. Jo, det är riktigt tråkigt att vara här nere och harva. Men jag vet att jag kommer att dyka inom kort hur som helst.
Imorgon ska jag åter igen ner till Linköping för att hämta medicin. Hoppas nu att det är för sista gången för det här farandet tär på ekonomin ordentligt. Bränner nästan 700 varje gång. Mat, tågbiljett, buss mm.
Dom senaste 4 mån har jag haft en rutten ekonomi pga att kronofogden drar omkring 2000 varje månad. Skulder jag satt mig i själv så det är inget att orda om.
Det här med att föreläsa verkar också ha gått i träda på nåt sätt, fan jag känner mig handlingsförlamad.

5 Januari 2012 är det 4 år sedan jag la av att missbruka droger. Jag vet inte, men nu har jag börjat drömma om situationer som jag varit med om???
Känns som om en inre kamp har tagit fart och att det är den som gör mig så trött och ovillig till att göra nåt på dagarna.
Ingen risk för återfall i alla fall, jag minns för väl hur det var senast, uhh.
Ja, så är det med mig.
Lejter!

5 kommentarer:

  1. tror på dig jonny ,gunilla

    SvaraRadera
  2. Kära kusinvitamin..! Vi är så många som oroar oss, undrar vad som händer med dig ch BRYR oss. Nu vänder vi tillbaka på dygnet o gör det bästa av situationen. Du är inte ensam, vännen! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag vet det "kusinen" min. Vi pratade ju om det idag faktiskt. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vet du?
    Vi skulle skippa julen, fixa kinamat o äta med pinnar, och ladda med en trave filmer och bara väääägra vara medvetna om attdet är sk "julafton"..

    Och du..shit , jag behöver fan hjälp..
    oj va det tog emot att ens skriva då..:P

    Fast jag vet inte om det är just din hjälp, men någon..vad gör man när man slagit undan precis allt, en gång till?

    Alltså..inte så att jag tycker synd om mig själv, för det är väldigt sant att man själv bestämmer om man ska va drogfri eller inte..
    Och man vet ju alldeles förträffligt väl att det slutar med att man sitter där..som en helt annan person.

    Jag saknar nog inte det där rutiga livet, men jag saknar känslan av riktig glädje..och att känna tacksamhet-DEN saknar jag.
    Den där tacksamheten, som jag alltid sa, va den "enda känsla" som jag aldrig skulle kunna knarka på..
    å så tappade jag den, jättemycket tappade den, fast ja..ett steg i rätt riktning är det nog, att ens inse att jag saknar den..

    Håll i tacksamheten bubben, stenhårt!

    Love E

    SvaraRadera
  5. Det skulle vi visst kunna göra tjejen. Hör du av dig så ordnar sig resten sörru. Kram!

    SvaraRadera

Etiketter