17 december 2012

Halkkörningen avklarad.

Igår, omkring halv åtta på morgonen efter att väntat på dom övriga i en halvtimme utanför körskolan i 23 minusgrader, så bar det iväg till Kvarnstorp tror jag det hette. Spännande värre alltså, totalt genomfrusen i händerna så det tog en halvtimma i bilen innan dom tinat upp så pass att jag kunde röra på fingrarna. Väl framme så fick vi kaffe och jälar så underbart gott det var. Det finns vissa stunder då kaffe,eller en cigg för den delen, smakar så där gudagott. Igår var det kaffet för jag röker väldigt väldigt lite nuförtiden, faktiskt ett par dagar sedan som jag gjorde det. Jag är duttig!!

I alla fall så var det en helt ny upplevelse att köra halkbana. Inte ett dugg likt min första halkbana mer än att det var.........halt.
På frågan om hur vi värderade oss själva som förare så gick jag ut hårt och svarade 10. Efteråt så degraderade jag mig till en 7-8 för det var en satans massa saker som jag bara totalt glömt bort. Jag gjorde körningen i godkänt manér och fick ett intyg på det också. Jag trodde inte att det gick att kugga på halkkörning men det går visst nuförtiden, förr däremot så har jag för mig att det inte gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter