11 december 2012

ADHD gruppträff nr 1.

Iag var det alltså dags för oss att sammanstråla på USÖ. Av dom 10 tänkta så dök det upp 7 st och det var ju bra det.Inledningen var minst sagt lite trög för tänker man adhd så förväntar i allafall jag mig att det knappast är tyst i en sån grupp, men det var det. Så jag sa att detta verkade var fel ställe, troligtvis så hade jag kommit fel eftersom ingen sa flaska än gång. Det var det som behövdes för efter det så var det prat överallt och faktiskt alla var engagerade i ämnet ordentligt. Brukligt är ju annars att det finns en eller två som bara sitter där i sin blygsamhet och inget säger men det syntes inga spår av det efter 5 minuter.
Ett kallt konstaerande från min sida är att adhd människor inte kan dras över en kam.Även om vi har samma symptom så är själva vägen fram dit heltolik den andras och jag tror detta kommer att bli mer tydligt vartefter vi kommer ses.
Gruppen är självklar på evidenciell bas, det vill säga att allt vi kommer fram till det kommer att prägla andra grupper eftfer oss så arbetet är viktigt ur den synpunkten. Dessutom så var det skönt att ha några jämlika att snacka med och vända lite problematik omkring för trots allt så förstår inte vanliga svensson´s varför jag är som jag är, eller gör som jag gör. Jag ska få verktyg att behålla min outhållighet, då jag inte llär mig mer så blir det rätt ointressant för mig. Jag invaggar mig i tron om att jag "kan" allt redan och då släpper allt vad intresse heter tyvärr och jag fokuserar på nåt helt annat. DET här har jag aldrig kunnat acceptera hos mig själv men det är kanske där i problemet ligger, att jag måste acceptera att jag funkar så för att sen kunna förändra.
Det kommer med all säkerhet bli riktigt jobbigt framigenom men det är bara att hålla ut. 2 april är sista träffen sådet hinner bli vår igen, fan så gött.

Imorgon ska jag och fröken kolugn träffas och göra teori så jag tänker att jag måste läsa min teoribok. Här lyser adhd igenom direkt för förra gången jag tog körkort så fuskade jag mig igenom teorin. Jag tog helt enkelt kunskapsproven, tog fram facit, fyllde i alla rätta svaren, läste dom, memorerade och sen gjorde provet med 4 fel. Jag var 18 år då så det skulle nog inte funka idag. Trots det så har jag inte särskilt bråttom vilket oroar mig lite grann. I slutänden så är det ju jag som åker på att göra om provet vilket jag tycker är onödigt, det kostar ju pengar i onödan.
Får komma på nåt knep till att börja läsa i boken......
Lajter!

2 kommentarer:

  1. godmorgon jonny! sitter och läser om ditt pluggande inför körkortet ..teorin ...för min del när jag pluggade teorin för ca 1års sen...så var just teorin den jobbigaste delen,ett tips /råd som funka på mig var att jag körde TEORIFRÅGORNA på nätet...omväxlande med att läsa teori bok.hua mig vad trött jag blev och gav upp många gånger...men så till slut så kände jag att även min tröga skalle börja fatta hi hi,men det var svårt ska alla gudar veta....efter 3månader så skrev jag då upp och klara det på första försöket och den lyckan att klara det var för mig så härligt och underbart och fick en känsla att jag nog inte är helt bäng i skallen hi hi .körde sen upp 3dagar senare och klara även det på första försöket. så ge inte upp jonny du klarar det ...det är svårt men det blir bättre efter en tid och när du är klar tänker du det var ju inte så svårt ju. så kämpa på nu och gör teorifråge testen. kram och lycka till jonny.

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för tipset och ska göra samma sak tänker jag. Känner det som om det var första gången, lite så där barnsligt nervös....kram

    SvaraRadera

Etiketter