14 november 2012

Styrelsemötet igår.

Jupp, jag fortsätter stå för min åsikt om att en viss person där behöver ta en time out och ta tag i sin situation innan någon annan människa råkar illa ut. Men alla vet men ingen vågar stå för det dom redan sagt till mig i privata samtal. Det handlar om en rattonykterhet förra måndagen som resulterade i en krock, inte alls allvarlig-Denna gång.
Har hänt förut vilket ALLA vet och finns inget mörker där.
Jag som då törs säga saker till andra människor och också har en rätt så stor inblick i skiten tyckte att det fick vara nog nu.
Söndagkvällen innan så samtalet jag och personen och vi pratade om att det snackades skit om MIG, att folk var rädda för MIG.
Jag sa att jag skulle kontakta ett annat ställe och verkligen reda ut det här för jag såg inte vad som skulle kunna vara anledningen till allt detta.
Sagt och gjort, jag ringde och jag pratade sen skulle jag ringa tillbaka till personen på måndagen, vilket jag också gjorde. Nåt var verkligen inte som det skulle det hördes på rösten. Sen fick jag höra att jag inte gjort vad vi kom överens om??
Jag frågade varför det sluddrades för och fick då svaret att han var full/bakfull vilket jag inte köpte alls.
Avslutade samtalet och återgick till min dag. Får sen telefonsamtal från en tredje person som berättade saker jag inte visste då. Att vederbörande kört för att hämta en annan och innan det så krockades/kördes det på, en stolpe av nåt slag. Kan inte vara mer exakt för jag vet inte faktiskt.
Klart jag blir förbannad på människan. Nästan en identisk situation hände i somras, även det med påkörningar som följd och jag ångrade verkligen att jag gav han nycklarna den gången. Annan närvarande person ansåg att det hade blivit bråk om jag inte lämnat över nycklarna. Den gången så ställde jag upp som ett stöd för att samma person som det handlar om även nu, skulle göra nåt åt sitt problem. Det slutade med att det rann ut i sanden tyvärr. Men han är en vuxen människa och det var inte för så länge sedan jag sa att jag skulle dra detta med styrelsen om han inte gjorde nåt åt saken, där är vi nu.
Efter mötet igår så hängdes jag ut på hans facebook sida som en (%&/&%¤¤%"%!&?)=/(`, eller nåt liknande. Jag kunde ju inte läsa själv då han självklart spärrade mig, moget!!
Av denna enkla anledning skriver jag detta inlägg. Hade inte alls tänkt tanken att jag skulle behöva ta fram det här offentligt mer än vad som gjorts redan.
Jag kan bara konstatera att det är helt okey inom den föreningen att köra omkring påverkad, köra på saker, som tur är hittills så har inte något barn blivit överkört men det är en tidsfråga.

Det hundhuvet jag fått ta hittills borgar även för en offentlig publicering av vilken förening det gäller, det får inte gå till så här.
Jag må ha varit en skitstövel i mitt tidigare liv men jag har förändrat mig och jag anser inte att jag har fel i sakfrågan.
"Detta är en kort version av hela händelseförloppet"
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter