07 november 2012

Hoppas hon fortsätter fatta att jag blir orolig.

Jag har ett ex. Vi var kanske aldrig så där jättekära men en sak vet jag och det vara att jag älskade hennes närhet, hennes humor hennes utstrålning. En sak som jag definitivt inte gillade var den gången hon sa att jag fortfarande knarkade, fast på statligt knark. Då dumpade jag henne, direkt. Idag är jag lite confused om jag gjorde rätt för efter det så har det bara gått nedför för henne.
Ibland svarar hon när jag ringer men dom allra flesta gånger så vet jag att hon bara tittar på luren och kanske nåt i stil med att "Nä, inte den där jobbiga igen". Vaddå tänker förresten, pratade med henne idag och under samtalet ringde nån och hon sa precis så som jag skrev.
Jag försökte förklara för henne att varje gång jag ringer så vill jag veta hur hon mår. Svarar hon inte så börjar jag bli orolig.
-Varför blir du det?, frågade hon.
-Jag vet inte svarade jag.
Men någonstans så kanske jag ändå vet fast jag inte vill erkänna det, jag tycker om henne fortfarande och önskar hon rätade upp sig och kom tillbaka som då vi var tillsammans.
Hon är en underbar kvinna på precis alla sätt och vis. Socialt kompetent och har en empati som få.
Hon fick mig att må bra utom den där gången.....om hon bara tänkt till två gånger innan hon öppnade slussen och sa det hon sa.
För jag hade bestämt mig en gång för alla. Ingen, absolut ingen skulle hota det jag byggt upp för det har alltid gått åt helvete och jag har frossat i att skylla på andra. Nu kan jag bara skylla mig själv för alla bakslag eller framgångar och det kan ju inte vara nåt dåligt.
Hon tycker jag är självgod. Lite gulligt av henne att säga så men kanske inte så kul att höra. Jag försvarar mig med att det är hur jag gjort och faktiskt hittills har det fungerat bra, inte perfekt men bra.

Mitt körkortstillstånd:
Jodå, dom ringde från trafikavdelningen och sa att mitt intyg snart skulle gå ut, att det inte blivit ivägskickat. Jag vet det, och genast infann sig klumpen i magen om hur jag ska lösa problemet.
Det var löst innan, för ett par veckor sedan faktiskt. men en inblandad bestämde sig för att inte göra rätt för sig så där är jag nu igen då. Lita aldrig på andra för det kommer aldrig att fungera, det får bli min nyaste inställning tills vidare. dessutom så har jag fått en törn i relationen med annan och jag är där igen, att jag aldrig lär mig. I missbruket så visste jag att en annan missbrukare hade ett mål och det var att blåsa mig totalt och så mycket som möjligt. Det kunde ta en jäkla tid innan dennes plan var helt genomförd, men den lyckades ofta. Samma sak i mitt nuvarande liv, jag ska vara tacksam för att jag har någonstans att bo enligt någon.
Nä, jag lägger ner denna person och tar mig ur allt trassel jag försatt mig i så har inte jag med resultatet att göra när det smäller. Kryptiskt? Japp.
 Jag skriver på boken jag tjötat om ett tag nu och det är inte så bra som jag först trott. Nä, det är 100 resor värre faktiskt och svinjobbigt att återvända till olika situationer man varit med om. Men jag tar det som ett avslut och en terapi och hoppas det är rätt så jag kan gå vidare som en starkare person.
Lajter!
Love U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter