12 november 2012

Helgboost.

Nytt ord, mitt ord, skulle kunnat skriva att jag laddat om batterierna men jag vill ju också vara lite nymodig, eller kallas det för kisch?
Skitsamma, jag har i alla fall skrivit lite igen och det flyter på skitbra tycker jag.
Sen att jag suttit ensam i stort sett hela helgen var ju självvalt och därför inget att lägga energi på. Nä, energin har legat på om jag gör rätt eller fel i en känslig fråga. Jag har vänt och vridit på det hela mer än en gång och i normala fall så kanske jag inte mått så bra när detta fenomen infinner sig. Men jag mår skitbra, oförskämt bra faktiskt. Jag börjar lägga ut på sidorna, magen är jämt böjd utåt, och fettet dallrar som det ska. Rynkorna jag har haft sånt problem med har även dom jämnat ut sig ordentligt, så nu tycker jag om mig själv igen.
Det har ju varit ett problem att hela tiden få höra hur mager jag är, ungefär samma som att få höra hur fet jag är. Ja, den där "linen" klarnar i min bok för den som vill läsa den.
Jo, angående frågan som jag brottas med så ser jag ingen annan väg än att fullfölja den oavsett hur det löser sig. Jag har i alla fall inget samvete att brottas med.

Jag var på fontänhuset i förra veckan och knäböjde för fakta och bad om ursäkt för att jag blint trott på saker som sagts till mig. Kändes jobbigt men efteråt så var det skönt och jag har fått tillbaka min vän som jag så felaktigt förskjutet och det är riktigt stort av honom att acceptera händelsen.
Jag börjar mer och mer vända mina blickar söderut. Har satt upp ett mål jag ska komma fram till. Ett annat mål är nu mitt körkort. Den 28:e denna månad ska nog dom som är lite lättskrämda hålla sig inomhus för då jäklar ska jag köra min första lektion. Då jag anmälde mig så snackades det om riskettan och risktvåan mer eller mindre direkt så jag kan inte se att det ska ta någon längre tid att få till körkortet, handlar ju om pengar förstås.
Nä, nu ska jag ta och dra mig iväg in till stan. Hämta mina papper på rsmh, och sen en sväng till fontänhuset.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter