13 september 2012

Turbovecka.

Ja det kan jag lugnt konstatera. Har avverkat hela veckan hittills nere på rsmh och gjort en hel del kontorsarbete. Avverkat möten både för egen del och för föreningen. Känner att jag får tillbaka min självkänsla till den grad så jag har ansökt om att få bli kontaktperson. Nästa onsdag ska jag träffa en kvinna och få information om uppdraget och jag har ett namn på en kille redan från en annan som har honom som klient.

Sen har jag ringt och ringt och styrt upp en annan människas skulder hos inkasso och trafikförsäkringsföreningen. Ingen större katastrof utan det var överkomlig skuld som fixas till mer eller mindre direkt. Ett problem var att det behövdes fullmakt så att säga för att jag skulle få informationen som behövdes. Men hör och häpna, det räckte med att personen ringde till dom och sa att jag skulle få informationen från dom. Från början så nobbade dom mig, efter samtalet så gick det hur bra som helst???

Min fråga är då-Hur kunde dom veta att vi inte satt i samma rum?

Jag kunde ha hittat på hela storyn faktiskt.

Men jag känner mig duktig som satan och klappar mig själv på axeln, åt hur jag agerar nu för tiden i sociala situationer. Jag har ju haft fobier om allt möjligt när det kommer till den biten, ibland i alla fall. Om jag är på humör så tar jag plats och är förbannat social och rolig  och jag är verkligen översocial då. Sen utan förvarning, så har det vänt och jag drar mig in i mitt skal igen.

Men nu gott folk har jag mått allt från bra till hur bra som helst och jag har verkligen använt huvudet också. Det verkar vara en bit kvar till lyckokänslan jag vaknade med då jag gjorde mitt straff på Anstalten Kolmården. Tänk er in i  situationen........att bara vakna upp, kliva ur sängen och bädda den, tvätta av sig för att sen gå till matsalen. Jag pratar om vistelsen på anstalten.

Möta alla intagna och heja och bli hejad tillbaka. Käka frukosten och tillbaks till avdelningen där jag var städansvarig för toalett o dusch. Städar verkligen i överkant överallt samtidigt som jag visslar till musiken jag har i mina lurar. Jag minns den dagen som igår. Den avslutades som vanligt med att vi spelade poker efter kl.14 fram till 21.00. Jag vann rätt bra med pengar den kvällen bland andra kvällar, men den här gången blev det mycket pengar. Det ar dessutom förbjudet att ha kontanter då man sitter på den anstalten, även på andra, men jag hade några tusen på mig. Vi "gömde" dom hos anstaltens advokat då han hade en hel del förmåner tex att personalen inte hade tillåtelse att kolla vissa brev han hade.  Det finns massor av utvägar som fångar, tro mig.

Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter