10 september 2012

Min sociala status.

För ett tag sen så blev jag invald i rsmh´s styrelse som vice ordförande och nu börjar det ta fart i den rollen. Jag är sitter i brukarrådet som det heter,(hatar ordet brukare), och imorgon ska jag på mitt första möte på Beroende enheten på USÖ. Jag har försett mig med information om vad vi ska prata om och det är intressanta frågor som involverar politiker som ska sitta med nästa gång.
Eftersom jag brinner för dessa frågor och har en annorlunda vinkling på hur behandlingar borde eller ska fungerar enligt min mening. Jag menar att det borde finnas mer engagemang i själva personen om behandlingen ska fungera ordentligt. Detta förslag kommer att kosta lite mer än traditionell behandling men om man ser till kostnaden som sådan så går det jämt ut i dom flesta fall. Om det räcker med behandling som jag föreslår så utgår eller önskar jag att det bliver den enda också. Idag så behandlas missbrukare/brukare flera gånger och det kostar en hel del pengar över tid. En tid som kan förkortas rejält anser jag.

Medans jag ändå satt här nere och jobbade så ringde jag trafikenheten om mitt blodprov jag skulle lämnat den 4 sep.
Det ordnade sig på bästa sätt och jag ska lämna nya prov imorgon innan jag ska träffa läkaren kl.13 på USÖ.
Nu slumpade det sig som så att kl.13 ska jag lämna blod, kl.14 börjar mötet på samma ställe. Snacka om att göra 2 flugor på smället :))).
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter