26 september 2012

forts från föregående inlägg...

...hastade alltså hem och fann att min telefon inte var hemma. Polaren hade stängt av sin telefon så jag kunde inte nå honom. Hans mor har reservnyckeln till bilen så jag lånade den och gav mig iväg-igen!
Innan jag åkte första gången så kollade jag av med polaren om min telefon låg kvar i bilen men enligt honom så hade han kollat och den fanns inte i bilen. Men.....jag var säker på att jag hade den med mig i morse och jag kunde med glädje konstatera att mitt minne funkar fortfarande. Luren hade åkt in mellan sätena och glidit under passagerarsätet, pust!

Tanken om att få en hel dag på rsmh funkade inte. Ska åka till en kompis och kolla läget så allt är okej.
Har ringt till trafikavdelningen för att få reda på hur det ligger till med min hepatit c, men får inget svar.

Sen till det återkommande problemet med pengar och försäkringskassan.
När jag går där och myser i solen, faktiskt den tittade fram en stund, så kommer ett sms. Från F.K där dom meddelade att dom skulle göra en utbetalning på 3223 kr.????
DÄR vände mitt humör så jag blev sur som fan. Jag ringer för att fråga vad fan det är frågan om egentligen för NU är det faktiskt alldeles för mycket strul.
Självklart så är hon på möte till 15.30 i eftermiddag. Alltså inget svar och nu har en oror dragit ner sin mössa över mig. Pengar är ett satans problem ändå men att behöva eventuellt berätta för min hyresvärd att jag inte kan betala hyran + 1400 på den förra är inget jag har lust med. Jag vet att dom skulle acceptera det, men JAG gör det inte.
Jag börjar undra om fk har som taktik att få människor att må sämre istället för bättre?
Resultatet har blivit att jag släppt det jag tänkte göra och sitter nu och jagar ansvariga både här o där.
Jag ska dessutom ner till Motala och hade tänkt att det skulle bli redan imorgon. Behöver litet brejk och träffa mina nära o kära, vänner och bekanta.
Planeringen är att jag ska träffa ett ex som bor i Finspång, sen världens goaste tjej som ramlat av en häst. Eventuellt skulle det kunna bli en Taco-kväll med en annan kvinna men hon har barn hemma så jag vet inte vad hon ställer sig till det, ska kolla det.
Sen Motala och krama min dotter jättemycket. Honm har tagit tag i sina studier igen och har köpt in utrustning för att fortsätta göra naglar. Jag är riktigt stolt över henne. Hennes kille är en svärfars dröm som jobbar och sköter sig.
Mitt problem med comviq som jag skrivit om kanske kan lösa sig det också. Lutar åt att det blir ett Halebop Rubbet inkl en S III som landra på under 400 kr/mån. Men det är inte spikat riktigt än.
Huvudsaken är att jag får må bra, bättre, bäst och att dom runt omkring mig också gör det. Nej fan, nu räcker det för idag.
Lajter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter