04 augusti 2012

OS,OS,OS


Det är olympiska spelen för hela slanten. Funderar lite på om det är jag som hamnat i latmaskläge eller om det verkligen är så att jag verkligen vill se idrotten.
Det är ju idrotten jag vill se annars skulle jag ju sova hela tiden men det gör jag definitivt inte. Jag mår alldeles utmärkt med undantag för min vänstra sida där revbenet fortfarande ger sig tillkänna. Jag tror jag kommer att uppsöka vc på måndag för nåt stämmer inte på insidan. Efter denna akrobatiska övning av misslyckande så knäpper det i olika lägen, lite svårt att beskriva men det är inte som förut i alla fall.
Lördag idag och jag har inget planerat utanför OS så det lär väl bli det hela dagen idag.
Nästa helg ska jag åka ner till min hemstad och träffa min dotter och övriga familj. Har inte varit nere på evigheter känns det som och jag behöver träffa dom igen innan den ruggiga hösten knackar på med sin blåst och regn.
Jag är besviken ännu en gång över sommaren och det är ju inget att ägna sina tankar åt för man kan ju inte göra något åt vädret. Däremot så märker jag en tydlig trend med allt som hänt runt om i världen i år. Översvämningar överallt, jordbävningar, orkaner, all annan våld som diktarorer, revolutioner med masslakt av människor så jag undrar vart det bär mot för värld egentligen.

Den 8:e ska jag på FK`s utredning om jag är arbetsför eller inte. Ska bli roligt och se hur dom kommer att genomföra utredningen. Den, förmodar jag, kommer avgöra om jag blir förtidspensionerad eller inte. Jag ställer mig frågan-Är jag slut som arbetande människa?
Nej, det tycker jag verkligen inte att jag är. Däremot så vet jag att jag behöver lite mer hjälp med att få till en fungerande vardag vilket ännu inte kommit till stånd i skrivandes stund, vilket är bedrövligt alltså. Jag kan inte skylla på egen lathet för det här, det är svårt, nästintill omöjligt att ens få tag på samma läkare då jag behöver något.
Men "Mina Vårdkontakter" det är en bra sida............för vården. Jag beställer mina mediciner där och typ samma dag så kan jag shoppa loss på ett apotek och hämta ut det jag beställt. Vi går alltså mot ett samhälle där vi inte kommer att behöva någon behandling av läkare genom personlig kontakt längre. Bara att klicka lite här o där så får man vad man vill ha. Lite förenklat alltså men sant.

Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter