14 juli 2012

Soliden.

Jajamensan, det blir Soliden om ett par veckor i en vecka. Bara slappa och få massage och vila upp sig. Detta ordnas genom rsmh/fontänhuset vilket då ger lite rabatt på ordinarie pris. Mycket populärt hos dom som kommer med då det bara ges chans till 10 personer från varje förening. Betyder att man får träffa andra och utbyta erfarenheter, gött mos.


Efter gårdagens händelse så vandrade jag omkring ett tag, fortsatte mina tankar hemma med inriktning på att sova. Men somnade var inte till att tänka på märkte jag ganska fort. Klockan gick och jag bestämde mig för att dra iväg och prova fisket istället. På inlines fräste jag iväg omkring 9-snåret och jäääävlar va jobbigt det blev asså. Finns inte tillnärmelsevis bra asfalt i hela Örebro så färden gick med livet som insats på mina otränade ben. Jag vet att imorgon kan jag förmodligen inte röra mig pga ben och arsle lämnat walk over för dagen. Men visst är det underbart att susa fram när vädret tillåter och helst med fin väg att åka på. Fick en glimt av det i alla fall.
Provade att fiska lite men tröttnade rätt så fort så jag inväntade att det skulle öppnas på rsmh. Något napp eller känning av firre fanns inte därav tröttnar jag. 
Fick vänta ett tag på att någon skulle komma och låsa upp på föreningen men till slut kom dom.
Första tänkte jag bara lägga mig på soffan och bara slappa men jag fortsatte in på kontoret och satte igång datorn. 
Men även det tröttnade jag på omgående. Sen öppnade jag det lilla förrådet inne på kontoret och fy vad det såg ut där.
Jag kom på mig själv med att sortera och kasta lite skräp och till slut så var det tömt på bråte. Hyllor satte jag igång med för länge sen egentligen men det fick jag lägga på is då jag behövde en sticksåg för att lyckas med ena väggen som hade en halvmåne mönstrad kontur. Ringde Mr. President och fick även liv i honom och han ordnade med sin pappa en sticksåg. Allt flöt hur bra som helst och jag gjorde färdigt så långt jag hade material till. 
Är hur nöjd som helst, lika nöjd över att det var riktigt skönt att få använda händerna till mer än att bar hålla i ballen. Jo jag är allt lite, pyttepyttelite, stolt över mig själv. 
Lajter !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter