24 juli 2012

Lycklig?

Jo jag jämställer det med lycka. Kom hem efter en lång och lite turbulent dag på rsmh. Sätter mig i trädgården och mina grannar sluter upp. Blir bjuden på fin fin öl och vi pratar om det mesta och skrattar hjärtligt. Skratta hjärtligt är något jag inte har gjort på väldigt länge vilket också kännetecknar att man inte mår bra, eller att jag inte mår bra. Men just idag så gör jag det och det känns verkligen från hårrötterna till tånaglarna och jag inser hur väldigt mycket jag saknat detta. Det passar perfekt att mitt mående äntligen slutat åka berg&dal bana och jag njuter verkligen av varje sekund.
Jag är ju yngst i gänget så att säga och kallas allmänt för grabben eller pojken, and I like it.
Det är så skönt att höra på deras berättelser från förr och hur dom ser på det idag. För några år sedan hyrde jag hus av en gamling, han var då 103 år gammal och jag minns när jag betalade hyran att vi satt och pratade i timmar om hur det var förr om åren. Jag vet inte hur det är med gamle Ahlskog om han lever idag för efter att mitt hus brann ner så vågade jag inte kontakta honom igen. Brandorsaken var inte klarlagd fast jag idag vet sanningen. Men jag hörde ryktesvägen att han stod på sin trapp och hoppade av glädje då dom försökte släcka branden. Han skulle även uttryckt sig:
- Äntligen är jag av med det gamla rucklet!!!

Jag hoppas det var så och jag vet att den som berättade det var en pålitlig källa, min brors fru. Då stämmer det.

Efter en bärs så tog jag och E, min hyresvärd heter så i första bokstaven, det gör ju hon också förresten, men i alla fall så tog vi itu med mitt kallvatten som inte var riktigt tillfredställande.........kallt faktiskt.
Vi plockade isär blandaren och blåste rent ett filter, satte ihop och nu funkar vattnet precis som hos vem som helst.
Det har varit lite jobbigt att duscha då det blivit outhärdligt hett efter någon minuts duschande, men nu så funkar det helt perfekt.
Alltså har jag haft en perfekt dag om jag bortser från en stund mitt på dagen. Bortser gör jag mer än gärna och jag behåller det som var bra och då känner jag lycka att jag bor där jag bor måste jag säga. Att jag ser en stark förändring hos mig själv till det bättre.
Så till alla er som bara tycker jag gnäller och gnäller vill jag säga, Jag kan skriva om mina lyckliga stunder också.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter