28 juli 2012

Angående mitt förra inlägg....

....där jag skrev lycklig med frågetecken så kam jag nu meddela att frågetecknet är borta och situationstecken, typ en 5 st, ska sitta där.
Jag visste det ju inte då men DET jag visste var att det kändes som om jag var på väg åt rätt håll. Åsso va dä så!!!!
Åkte ju iväg på ett läger i dagarna 3. Solliden, svenska kyrkans regi. Helt fantastiskt helt enkelt. Vädergudarna var med oss från början och onsdagen var supervarm och solig och man bara känner sig lycklig. Vi blev 23 st och jag säger att lite av mina funderingar var på hur det skulle urarta sig med tanke på våra bagage vi bär på. MEN, det var en fadäs som dessutom kom totalt oväntat för många, annars var det fiktionsfritt hela tiden.
Det här stället ligger på en kulle typ, är stort och jag minns inte hur många byggnader, men väldigt gott om utrymme i alla fall. Det fanns lite smått och gott att välja mellan, tipspromenader,bada, promenaera i skogen, fiska osv. På dagarna så käkade vi helt fantastiska måltider tillagad av lika underbara människor/kökspersonal för det måste kännas frustrerande när krubbet tar slut innan alla fått, men detta löste dom på ett fint sätt. Ja menar, vi är ju inga annorektiker direkt utan här får man ta i för att fylla upp sig med käket vilket vi alla gjorde. Jag har inte vägt mig men jag gick säkert upp några kilon vilket inte gör mig ett dugg. Fick en snygg solbränna ganska snabbt och det höjer min självkänsla nåt enormt, nu tycker jag att jag inte ser så gammal och eländig ut längre.
Men framför allting annat så har jag skrattat något enormt. Ni vet ett sånt där skratt som startar djupt ner i magtrakten som sedan ökar i intensitet tills det lämnar strupen. Brukar dyka upp när vuxennivån lämnar plats åt den barnsliga Johnny, he he he.
And I fucking Löv It!!!!!!


Total sinnesro var den nu kom ifrån, men absolut, jag har vilat allt som går att vila och alla kemiska balanser och nivåer verkar ha kommit i ordning.
Etik och moral pratade vi om och det är knepiga grejer. Det sköna med dom diskutionerna var att  det finns aldrig bara en lösning på ett problem, utan hur många som helst,men........alla lösningar utgår ifrån egna erfarenheter, därav alla definitioner.
Jag har lärt mig en massa, delat av min erfarenhet, och jag har känt mig uppskattad av alla på haket, vilket är en enorm känsla för mig att få uppleva. Jag känner mig inte utanför längre, har en begynnande bra balans och framför allt så har jag sinnesro/harmoni i mitt huvud.

Igår så fick jag pengar. Igår så tänkte jag att det var på tiden att jag bjöd igen mina grannar för att jag bara totalrespekterar dom. Jag raggade upp den enda kvinnan här så hon körde mig till city gross och bolaget. Handlade köttklubbor, potatissallad lite bröd och på systemet det vanliga.
Sen satte vi oss ner och grillade, drack allt i spritväg som vi tagit fram, och hade skitroligt. Jag sitter här och klockan är halv åtta och jag är inte nykter kan jag säga men jag mår så bra, väldigt bra igen. Lovade att jag skulle klippa gräset idag då coachen ska hjälpa sin yngsta son med något. Livet är underbart igen---NÅGON skrev att fått "ligga" men så är inte fallet. Uj uj uj, om det varit så oxå..............
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter