28 juli 2012

Graciös......

...och vig som ett kassaskåp. Jag satte mig i en kajak och paddlade ut på sjön lången. Ni vet, en sån där förbannade kanotjävel som man lätt kan vippa med vilket jag inte gjorde. Men.....efter avslutat paddlande så var framme vid bryggan och skulle kliva ur. Hm, ja, det var ju inte det enklaste för jag ville ju inte bli blöt så att säga, det låter underligt men min tanke var så. Hur som helst så gick det inte som jag tänkt utan jag gled ner i vattnet då jag inte kunde hålla mig tillräckligt nära bryggan. Det va absolut inget komiskt över det hela förrän jag skulle upp på bryggan. Nu är det ju så att jag har varit vältränad en gång för ett par år sedan och för er som inte vet det, slutar man träna tynar musklerna bort. Men jag är ju så tuff så jag tog tag i bryggan och skulle svinga mig upp ungefär som en skitsnygg muskulös snubbe omkring 25, med världsvana tatuerat i pannan. Det sket sig ju direkt.
Istället tog jag i alldeles för lite så jag kom bara halvvägs upp. Fläsket klämdes på kanten av bryggan och det här med styrka fanns bara inte så det blev till att åla sig upp med hjälp av benspark och stön. I alla fall så lyckades jag på något sätt, och detta måste gå till historien tänker jag, knäcka ett revben. Jag riktigt kände hela förloppet hur jag manglade fast ett revben mot kanten av bryggan men jag var ju uppe mer eller mindre så jag behövde bara rulla över på rygg så va det klart. En obeskrivlig känsla att veta att nåt går sönder inom en. Sen kunde jag ju inte visa att jag fick ont heller så jag fortsatte som om inget hade hänt, drog upp kanoten på land och gick upp till rummet. Det gjorde inte särskilt ont i början men när jag skrattade så var det ett smärtsamt faktum. Självklart så va det en speciell person och jag som satt på uteserveringen och skrattade nån timme eller två senare. Jag har träffat en helt underbar människa, kvinna, med ambitioner och som kommer att jobba på fontänhuset från september. Snacka om att "klicka" och det utan andra intentioner än att vara vänner. Hon är en riktigt rolig person, snygg som fan dessutom, men hennes personlighet är totalt skön.
Det var förresten henne som det mesta av skrattandet kom ifrån hon har en helt underbar personlighet och bjuder på sig själv i alla lägen. Lite som jag själv vill vara men inte alltid fixar. Allt h'änger ju på humör, tillfälle och umgänge. Hon ska jobba istället för pingvinen och personligen skulle jag vilja att hon alltid ska jobba på fontänhuset.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter