08 maj 2012

*L*

Jag ler och ler o ler med hela ansiktet idag. Varför?
Ja det kan man undra sa flundran. Ja, det har kanske med livet i sig att göra att det börjar kännas gött att leva igen, eller nåt.
Just nu spelar det ingen roll för jag bara njuter av att inte grubbla på en massa saker som hänt, inte hänt eller kommer att hända.
Inom NA så finns det en uppmaning om att göra en moralisk inventering av sitt liv och jag började fundera på det för ett tag sedan. Lika självklart som det är att andas för många av oss så måste jag börjat göra denna inventering, inte medvetet till en början, men idag kan jag se att det tagit fart för jag tänker inte ett dugg på ovan nämnda saker.
Som jag skrivit tidigare så planerar jag att åka ner en sväng och hälsa på min dotter och vänner. Normalt så skulle jag spunnit igång i tankar och arrangerat hela resan i minsta detalj för att sen upptäcka att jag inte alls höll planeringen följt av ångesten det framkallar. Kan låta lite löjligt att skriva så men det är min upplevelse. En riktig straffspark som sätter igång det hela brukar vara att jag sabbar min ekonomi på 2 dagar oavsett vart jag är. Men jag har, hoppas jag, koll på läget idag.
Vädret gör att jag blir lite "vårkåt" också. Det kan vara en "story" på gång om det här, senare......fniss.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter