22 mars 2012

Usch, tvi, blää

Back in shape, kanske?!
Ingen aning faktiskt. Sitter på min säng och försöker hålla ryggen i position så den inte går av. Har suttit här på sängkanten hela dagen och pysslat med allt möjligt. Min nya medicin vet jag inte hur jag ska kommentera faktiskt. Tar 2 kapslar på morgonen, 80mg, men inte fan tycker jag att jag blir som på mina andra tabletter.
Om jag försöker beskriva känslan så är det ungefär som när man kommer ut till parkeringen en kall vintermorgon, riktigt kall också.
Hoppar in i bilen och vrider om nyckeln och den startar efter 3-4 kolvslag, allt är i sin ordning.
Nu är det här en gammal Volvo 240 så jag förväntar mig inte annat än att den ska starta. Skrapar rutorna, drar iväg dit jag ska och återvänder hem efter 2 timmar. Parkerar kärran och går in. 1 timme senare ska jag iväg igen och samma procedur som innan men denna gång så går bilen på 3 cylindrar. Det låter segt och det skuttar och smäller och lever fan när man ska försöka åka iväg för att till slut bara stendö!!!!
Precis så känns det straxt efter middagen. Det gjorde det även på Concerta och jag sa det till den här läkaren.
Till saken hör att jag doserade på 162 mg efter 6 månader med Concerta och det är ju samma sak som Retalin. När jag bytte från Concerta till Metamina så doserade jag 244 mg. Skälet till att jag bytte var ju hostan jag gick omkring med i 10 månader, tydligen så var jag överkänslig mot methylfenidathydroklorid och jag bävar för att det ska visa sig på samma sätt som förut och att jag ska börja hosta igen.
Ska försöka och strama upp mig lite, göra en inventering av mig själv och sen kliva på tåget igen. För fy satan vad det är tråkigt att bara sitta och glo utan att kunna fånga en enda tanke som jag skulle kunna jobba vidare med. Totalt tomt i skallen alltså, inte bra.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter