31 oktober 2011

Straffad.

Egentligen så undrar jag varför dom ens stängde av mig från fontänhuset, för det har dom gjort. Normalt skulle det vara en månad men i mitt fall så blev det veckan ut???
Torsdag o Fredag skulle jag ändå inte vara där så summan av kontentan blev 2 dagar.

Hur värderar jag det då?
Helt klart var det värt det för att få dricka öl som är så gott, framför allt till maten. Vatten är inte gott och det alternativet försvinner ju för egentligen kan jag inte dricka cola som jag beställde in först. Måndag och tisdag inmundigade jag 2 stora stark till maten.
Onsdag blev jag informerad av handläggaren om att hon skulle ringa till chefen och tala om att jag druckit öl.
Nu blev ju det här då en slags bevakning och det finner jag mig inte i, aldrig i livet. Är det något jag gjort så är det att finna mig vad andra sagt jag ska göra och inte göra.
Dom senaste åren har jag byggt upp mitt liv genom egna beslut och därav har jag fått ta konsekvenserna som blivit både positiva och negativa. Grejen för mig är att positiva effekter har genomsyrat mitt liv sedan dess. Skulle ljuga om jag sa att det inte hänt otrevliga saker men dom är inte något att ens ge bränsle åt.
Det lite läskiga är att "förhörsledarna" i sig förstod att jag inte tänkte gå med på nolltolerans med tanke på min ryggsäck jag har med mig efter alla år.
"Dom" blev också förvånade över att jag inte försökte skylla på nåt vilket lät som om dom trodde från början.
Fortsättningsvis så ska vi få skriva på ett papper om avhållsamhet!!??!!??
Även om jag skulle skriva under ett sådant papper så vet dom min inställning så det är ganska meningslöst anser jag. Sen har jag för avsikt att ta upp den här frågan på husmötet nästa gång. Det är dags att riva upp beslutet anser jag för vad andra gjort ska inte jag straffas för, så är det ju.
Då är man genast inne på kollektiv bestraffning vilket enligt svensk lag är förbjudet. Jag ska läsa på om detta ämne så jag vet vad jag säger när detta tas upp igen vilket inte skulle vara möjligt förrän i april nästa år. Men jag VET att det är inte många som idag skulle rösta för ett beslut.
För min del så hade det varit enklare ifall man tagit personen åt sidan som betett sig och sagt att den gjort bort sig och att den nu inte längre var aktuell på seminarium, kurser eller liknande.
Men det är mitt tycke och jag står för det.
Leeejter people!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter