20 oktober 2011

Sakta men säkert vaknar jag till liv....

Efter att ha varit mer eller mindre i koma i en vecka så har jag tagit tag i livet igen. Jag har varit på "huset" och visat mig för dom saknade mig. Absolut kanonskönt att få höra att man är saknad jag gillar det.
Jag har försökt att sätta upp lister idag men det funkade inte. Vi mätte och sågade till igår och då passade dom perfekt. Sen skulle polaren "märka" dom så man lätt skulle få dom på plats. Ja eller hur!?
Trasslade med dessa lister en stund idag men gav upp för det är bättre vi tar det på två än att jag ska fördärva dom, så det lär bli imorgon istället.
Istället,(igen) så städade jag hela lägenheten och torkade av golven och det blev riktigt bra. Sen fortsatte jag att skura badrummet vilket behövdes. Innan satte jag badrumsskåpet på plats och även det gick fint. Nu har jag ett annat bekymmer och det är att kaklet ser förjävligt ut!
Någon har kladdat med fogarna och blaskat med färg lite här o där så det ger ett slitet intryck. Blandaren gnisslar som fan när man vrider på och sen försvinner trycket också av nån outgrundlig anledning.
Det finns rätt mycket kvar att göra märker jag. 
Sängen fick jag ställa i köket så länge. Tänker skaffa en annan vid ett senare tillfälle när jag ser vad för möbler jag ska köpa. För det ska jag göra, köpa nya möbler, det lär inte bli så dyrt med tanke på storleken på rummet. Jag hoppas att jag ska lyckas att få till en bra mys-faktor.
Vidare så har jag packat upp 5 kartonger med mestadels köksgrejer så det har jag massor av vilket är bra.
På måndag ska jag till Göteborg för kurs och efter den så ska jag och en till sätta igång med studiecirkel i ämnet Självkänsla.
Det tror jag kommer bli riktigt roligt och spännande. Någon gång i inledningen på november månad. Samma människa har också öppnat för mig gällande min föreläsningar på universitetet här i Örebro. Så nu ligger det och bara väntar på att få napp.
Ja, vad ska man säga egentligen??


Lejter people! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter