12 oktober 2011

Tapetsering igång.

Jajamensan nu är det nästan färdigt.

Polaren Jimmy som justerar i nederkant. Det är den tredje väggen vi satte upp. Bara fönstervägg kvar och det känns jävligt gött.

Skönt att få vara med på bild så man har bevis att jag varit inblandad om det skulle behövas.


Då börjar det närma sig in flyttningsdag. Vi är snart inne i mitten på oktober så det är på tiden faktiskt. Hyresvärden är hos mig massor och pratar om allt möjligt bland annat om ett nytt golv. Samma golv i hela lägenheten skulle ju vara käckt eller med en aningens aningens variation. Jag sa att hon fick bestämma sig tills idag för det är ju meningslöst att bära in sakerna innan. Kom inte till lägenheten förrän sent efter lunch och då hade J redan målat klart allting, fast han missade lite faktiskt, typ hela köksfönstret, he he he.
Jag känner en oerhörd stress av att få klart samtidigt som jag finner ett lugn då jag är i lägenheten. Det ska bli kul att få flytta in och styra lite i "flaten", "barren", ja ni fattar poängen.
Sen lär det ju bli inflyttningsfest också. Har jag inte haft sedan jag var i 17-års åldern då jag festade så pass att hyresvärden den gång sa upp mig på söndagen. Fredagen flyttade jag in!!!

jag brukar nämna förut att jag ibland har konstiga sår i ansiktet mest. Nu har skiten börjat igen. Jag hade svamp i munnen efter en penicillinkur och hos tandläkaren fik jag en salva att smeta på utsidans mungipor. Det gjorde jag och vips dagen efter så kryllade det av små fullsprängda finnar runt mungipan på vänster sida. Blev ju skitnojig så jag slutade med salvan. Men sen har det bara fortsatt att ploppa upp finnar eller vad det nu är. Vid näsroten kan jag tala om för er att DÄR äre inge roligt alls att ha odling. Fan min näsa gjorde pissont så fort jag nuddade vid den. Den fick jag aldrig sönder så den ligger där och väntar på sina bröder och systrar för att sen slå till igen på ett annat ställe. Detta skulle kunna var(a) ironi men det är det självklart inte utan don kom i samlad trupp och visade sig nu på kind och hals. Jag blir nästan hysterisk när det här händer så jag klämmer som fan för att få bort dom från ansiktet. Nu hjälper inte det här ett förbannat dugg egentligen utan jag förvärrar det hela istället. Nästa gång jag vaknade så¨hade en grotesk finne börjat komma från djupet på "upper lip" och då jag klämde lite å den höll jag på att dö så jävla ont gjorde det. Den bara växte och växte så till slut så hängde läppen ner som om jag hade fått en fläskläpp. Det här var i förrgår som den förvarnade om vad jag skulle bli varse om. Men i alla fall så har jag idag ringt till VC och till infektionskliniken. Imorgon ska jag till VC och visa upp blemmorna och samtidigt få en remiss. Har fått höra om interferon behandlingen att den utvecklats så den inte ger symptomen som den gamla. Det var nån som sa att det var ett helt nytt preparat men så är det alltså inte. Vi får se hur det blir med det.
Lejter folks!!

2 kommentarer:

  1. Fan vilken superhjälte du är. Sjukt bra jobbat med allt!

    Anonym

    SvaraRadera

Etiketter