08 oktober 2011

Fan också!!

Ja, vad kan jag annars säga??
Det blir till att renoveringsgipsa resterande väggar. Bara att spackla har tagit sin tid vilket är ogjort arbete.
Putsen bara rasar innanför den gamla tapeten som säkert har 7-10 lager. Idag så tog jag limmet och la på tapeten, gamla alltså, och vips så släppte tapeten.
Finns ju ingen anledning att ens försöka smälla upp nya tapeter ovanpå det här enligt min mening så vi sa att vi köper renoveringsgips och smäller upp imorgon.
Så jag bytte till att slipa fönsterkarm för det har blivit målat en gång redan. Men man behövde inte vara målare för att se att det var ett skitjobb underarbetet. Blev till att ta till 60-papper på slipmaskinen så det rev bort lagret innan. Sen spacklade jag fördjupningarna och där är jag idag. 7 timmar blev det idag i arbetstid.
Får vara lite glad för jag tänker inte betala hyra för denna månad eftersom jag renoverar tillsammans med deras son. Jag  vet att han tar betalt men dom har inte frågat eller gett kompensation för min del  i arbetet? Rätt så skumt tycker jag. Blir till att tala om att jag inte tänker renovera gratis hur som helst.
Leeeejter folks!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter