07 oktober 2011

Byggla.se

Jag läste kommentarer häromdagen och hittade ett från en tjej som läste min blogg. Ja hallå, det är väl uppenbart eller?
Lite självironi :)))
Hon ville hur som helst att jag skulle ansluta mig till sajten jag skrev som överskrift. Hon lockade med presentkort och det är klart jag nappade på det.
Så jag har en profil på byggla.se som är en webb om renoveringar, tips, och man kan själv ställa frågor om hur man ska göra. Man kan även själv lämna tips till andra.
Mitt inlägg handlar om ifall det går att fästa tapeten som släpper från putsen som är under?
Nån som vet hur man ska göra kan ju svara här eller på byggla.






Så här ser det alltså ut innan jag slipade hela rummet. Sen var det bara att göra om samma arbete igen då det inte finns en ända rät vinkel. Det lutar och det är som vågor på väggarna. Ovanpå detta så släpper alltså tapeten från underlaget som är puts och gamla dagstidningar. Har ju absolut ingen lust i nuläget att regla och gipsa rummet.

Idag så var jag på socialen här i Örebro. La fram mitt ärende och berättade vad som hänt. Kvinnan jag pratade med var trevlig och tillmötesgående. Jag hade med mig alla papper dom ville ha. Efter en stund så säger hon att vanligtvis betalar dom bara ut matpengar-53 kr/dag, och absolut inte nåt utöver detta??
Jag hade inte ens sagt vad jag behövde hjälp med.
Jag har ju en resa framför mig till Göteborg den 24:e oktober då jag ska dit på kurs och det känns lite panikartat. Som tur är så har jag en mycket god vän som erbjöd mig att låna pengar, inte första gången heller. Då vet jag att jag inte behöver vara pank när jag är där i alla fall. Nä, nu är jag trött på datorn så jag ska in i duschen och tvätta av mig allt slipdamm jag dragit på mig. 
Laejter people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter