09 oktober 2011

Julen drar igång....eh.

Då var det dags för en massa jultjafs igen på tv´n. Gränsen mellan höst/vintern suddas ut alltmer för varje år som går eller är det jag som börjar bli gammal?
Den frågan ställer jag mig fast jag vet att det inte är så.
Jag minns alla dom gånger jag suttit ensam större delen av december månad och hur jag har mått då. I förlängningen så finns det massor av människor som funderar på att ta livet av sig av just det faktum att allt är så förbannat vackert, alla är så förbannat givmilda, alla ska vara lyckliga osv.
I själva verket är det bara på tv som detta inträffar och av den enkla anledningen att få sälja sina produkter.
För om alla nu verkligen var lyckliga så skulle inget säljas, logiskt eller hur.?
Detta år så tänker i alla fall jag kosta på mig att må alldeles förträffligt och jag känner att det inte kommer att kosta mig många pengar. Någon form av firande lär det ju bli på fontän huset.

Lägenheten


Det är ju ett sorgligt kapitel i sig måste jag säga. Igår så bestämde vi att det nog är lika bra att sätta renoverings gips i hela rummet. Allt jäkla spacklande helt i onödan alltså.
Jag funderade hur tapeten, den gamla, skulle reagera på att få tapetklister utstruket på sig. Från tanke till handling och resultatet blev som när en katt reser ragg-alltså den släppte från puts och hela skiten. Runt fönstren var det katastrof för där satt den inte alls fast. 6 mm gipsskivor ska inhandlas idag vilket redan är gjort i skrivandets stund.
Så för min del så blir det en brunch och sen bort och lasta av och bära upp materialet. Sen gipsa resten av dagen. Vilken härlig söndag..........inte.
Lejter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter