27 oktober 2011

Dag 4.

Lyssnat på en suverän föreläsning om normalisering mm. 3 timmar lång men väldigt intressant från första minuten till sista. Saker som i alla fall jag som person, inte direkt tänker på till vardags. Men det var intressant vinkling gällande priviligeieringar och hur vi människor förhåller oss till det. Vilka faktorer som spelar in då vi känner oss underlägsna eller maktlösa osv.
Kan ju lugnt säga att jag blev klokare i att förstå så nu gäller det att praktisera det hela också. Socionom tror jag skulle vara ett yrke för mig men jag måste ju plugga till det och då har jag ett problem för jag har svårt för skola över hu´vud taget.
Men jag ska inte definitivt säga aldrig.

För ölvrigt så var det samma visa igår igen. Dom 2 första bokstäverna,(öl) berättar att jag även igår tog ett par av den gudabenådade drycken som inte gillades.
Anar en stor debatt om detta på måndag om mig och mitt förhållningssätt och syn på det hela. Men jag har en strategisk lösning på det, det blir.........en överaskning.
Leeejter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter