29 oktober 2011

Brukare??? Vilket förbannat fult ord....

...men det är just det man är när man är medlem i fontän hus. Det här har skapat en inre strid i mig för jag är ingen brukare och kommer aldrig att gå tillbaka dit, till missbruket. Sen om det står för nåt annat skiter jag fullständigt i faktiskt. Trodde att jag gjorde nåt bra när jag gick med i Örebro´s fontän hus men nu efter en vecka i Göteborg så börjar inställningen att ifrågasättas hos mig.
Visserligen ska ordet tas bort enligt socialstyrelsen men ändå.

Jag har haft en sån fantastisk vecka i Göteborg måste jag säga. Hade gärna stannat mycket längre faktiskt. Träffat andra "brukare"( jävla piss ord) som varit fantastiska i sitt bemötande.
Pluggat på universitetet med studenter och faktiskt i min grupp så var det bara tjejer vilket inte var fel(big big smile).
Det som slog mig var att dom var så intelligenta. Jag jämförde med min tid i skolan där det mest var idioter efter vad jag minns. Jag räknar inte mig själv till den gruppen för jag var ett ämne för uppflyttning en nivå då jag gick i skolan. Det var min föräldrar som satte stopp för det den gången, varför vet jag inte.
Det var mycket känslosamt att lämna alla fina människor och som en avslutning så fick vi lappar fasttejpade på ryggen där vi alla skulle skriva vad vi har för uppfattning av varandra. Jag kunde bara läsa dom första på A4 pappret för sen kom den där obehagliga klumpen farandes. Tydligen så uppfattade dom mig som en rolig kille med intressanta åsikter. "Bästa grabben i gänget" var det nån som skrev, en annan "underbar". Jag ska laminera detta papper och sätta upp det på väggen hemma tillsammans med intyget om att jag genomfört programmet. Jag kommer även att vara ambassadör för fontänhusskolan fram igenom.
På måndag kommer det att bli snack om varför jag bröt mot nolltoleransen genom att dricka öl vid en middag på måndagskvällen. Jag har inte skrivit på nåt avtal om att vara nykter och det kommer jag aldrig att acceptera. Jag har gjort en massa uppoffringar i mitt liv och jag anser att efter jag själv tog kontrollen över mitt liv så har det fungerat för mig så därför tänker jag aldrig acceptera några förbud. Så 'är det bara.
Straxt ska jag till en vän och festa lite så ha det bäst alla ni där ute!
Leeejter!

2 kommentarer:

  1. Läst lite av din blogg och roligt att du uppskattade "göteborgs tiden" så mycket. tack även för mail.

    måste erkänna att jag håller med dig angå. brukarbegreppet, helidiotiskt begreppsval. men du verkar ju minst sagt ha fått igång din kritiska reflektion, vilket är bra (något som bl.a föreläsaren i torsdags och även resterande föreläsare på institutionen strävar efter att få igång hos studenterna) bra jobbat johnny =)

    och ta åt dig av var folk skrivit på din lapp, det var som sagt första intrycket och du har uppenbarligen gjort ett stark intryck, så även på mig. Kämpa på så hörs vi av /Ida

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!
    Tack så mycket för dom orden det värmer som värsta blåslampan i själen. Jo min reaktion kom ju ut av att jag helt plötsligt fick en "stämpel". Stämplar har jag ju haft hela mitt liv fram till för snart 4 år sen då jag tog tag i mig själv och började göra mig ett liv utan inverkan/påverkan av andra. Nåt som gått över förväntan bra måste jag säga. Sen den här lappen....helt perfekt att få den feedbacken. Kram vännen!

    SvaraRadera

Etiketter