26 oktober 2011

Dag 3

Jädrar va det går i ett här i Göteborg. Har det absolut jättetrevligt och lär mig massor, även att jag gått över gränsen och druckit alkohol.
Vi har ju i Örebro sk nolltolerans, alltså vi får inte dricka alkohol då vi är på uppdrag av fontänhuset. Tycker det är en bra regel utom nu då. Jag följde efter i det beteende som för övrigt gällde- "att dom som vill" får dricka alkohol.
Faktiskt, jag beställde cola från början men sen va det andra som beställde öl och det ville jag också ha så jag beställde.
Vi hade pratat om att vi inte fick dricka alkohol innan vi åkte men det var som bortblåst i måndags. I alla fall så kom handläggaren fram till mig och påpekade detta, att hon var tvungen att "ta" det här med chefen på huset hemmavid.
Helt i sin ordning att hon säger det till mig, detsamma att hon ska berätta för dom där hemma.
Nu ställer jag mig frågan-  " Jag vill inte vara med om den här skiten att jag inte får göra som jag vill?"

Jag har gjort uppoffringar i mitt liv och jag tycker att livet fungerar väldigt bra för mig. Ska då en sån här sak ställa till det för mig?
Jag märkte irritationen jag fick av det här och att jag tog en distans till hela skiten förut idag. Sen tänker jag så här att jag är ju livstidsmedlem i fontänhuset  och........a va fan....gjort är ju gjort och jag skyller inte på något. Det är gott med öl och jag gör det jag ska göra.
Leejter!!! 

1 kommentar:

Etiketter