24 oktober 2011

Dag 1 i Göteborg.

Ja det skulle man ju kunna tro i alla fall. Men jag är så förbannat självgod allt emellanåt så jag var i god tid på stationen. Läste på avgångstider och läste spår 4. Hade gott och väl en halvtimme innan tåget skulle lämna Örebro.
Jag satt där och funderade på vart sällskapet tagit vägen. Hade inget nummer till henne heller men jag satt ju på rätt ställe och för att komma ner till götet var hon ju tvungen att passera mig tänkte jag.
Just det, jag satt då rakt inte på rätt ställe. Jag hade läst Gävle som Göteborg och jag lovar, mer än en gång dessutom. Frågade en tågvärd vart tåget till Göteborg stod någonstans och fick då veta att det var från spår 1.
Mindre än 2 minuter på mig att ta mig dit vilket jag inte lyckades med. Då jag kom upp på sista trappsteget såg jag hur det lämnade stationen.
Nu har jag sådan tur att jag får en ny biljett och nästa tåg ska gå 11.10. Så Götebooooorg jag kommer, men lite senare.
Det är ju fan att jag ska vara så där i sinnet och tro mig veta helt säkert allting. Blev vansinnig då det hände förut men idag tar jag det lugnt, slår på mig själv en stund och sen skrattar åt det hela. Snacka om entré inför fontänhusskolan i Göteborg det kommer att bli.
Lejter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter