15 juni 2011

Lycklig som få..

Nu är jag både stolt och lycklig efter att ha firat min dotter på studenten. NU vet jag att hon kommer fixa sitt liv på ett bra sätt med massor av bra innehåll. Det som stör mig är att hon kom med en cigarett i mungipan då vi samlades för lite mat senare på dagen. Måttligt berusad var hon också och DET är aldrig roligt, men nu bestämmer hon själv.
I present fick hon 1500 till en resa av mig, likaså av mormor. Bra start för henne vart hon nu ska åka. Jag satte dock ett krav om att hon ska sluta röka den sista juni och där instämde dom andra också.

Jag fick en chock av allt som jag fick veta av min förra familj. Svärföräldrarna, bröderna, talar om hur mycket dom saknat mig under alla dessa år och att dom jättegärna ville jag skulle komma tillbaka i deras liv.
Jag behöver nog inte säga att klumpen som satt i halsen var svår att svälja.
Det jag tänker på är ju att under dom 13 år vi var tillsammans så använde jag droger i stort sett varenda dag med allt vad det innebär. Men ändå så tycker dom om mig som jag är. Dom till och med sa att jag var den bäste "svärsonen" av dom alla.


Hur som helst så ska jag ut och fiska med svärfar och grabbarna ganska snart och det ska bli riktigt roligt då jag inte fiskat på flera år.

Snart drar jag iväg till Örebro igen. Där är man önskad och omtyckt och det ska bli roligt att fira midsommar där uppe.
Så om ingenting oförutsett händer så kommer jag att kunna skriva positivt om mitt midsommar firande vilket inte skett på många år är jag rädd för. Blivit lovad fiske där också. Lätt att tro att det bara är att erbjuda en fisketur för att få "mig". Det låter jag vara obesvarat faktiskt, he he he.

Ta hand om er därute,kram.

Lite film från studenten, kvalitén kunde varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter