03 maj 2011

3: Maj idag. Vädret är inte inbjudande på nåt sett, fast det regnar ju inte-än!
Låg i sängen hela dagen igår. Sov i omgångar och var allmänt trött helt enkelt. Då jag kom tillbaka till hemmet så hade jag exakt likadana symptom, jag var helt slut då också.

Idag så ska jag ta mig till U.S och betala min medicin. Drygt tusen spänn och det gör ett rejält hål i kassan måste jag säga. Hade jag varit kvar så hade hemmet betalat medicinen och det suger ju.
Men så funderade jag lite till på det här och jag hade ju med mig 8 burkar dit så det kan ju vara så att dom kanske betalar nu. Äh, det där var bara snurr i skallen på mig, klart att dom inte betalar den när jag inte är där.
Den sista denna månad måste jag lämna blod-/urinprov för mitt körkort. Däää ä fan inte billigt heller. Det konstiga är att på hemmet fanns det personer som också skulle lämna prover och dom betalade 500 kr för dessa.
Jag vet att pissproven kostade 500 kr/st, blodproven 1100 kr/st, och läkarintyget 2500 kr. Totalsumma på 6700 riksdaler. Med tanke på att allt blivit dyrare inom sjukvården skulle jag inte bli förvånad om det har gått upp i pris.

Sen ska man då ta körlektioner ovanpå det här.
Från min vinkel så verkar det som om "myndigheterna" inte vill att jag ska kunna skaffa mig körkort.
"Dom" borde ta hänsyn till att när man äntligen vänt ett missbruk och håller sig drogfri så kan det här vara en fallgrop.
Dagen då jag blev av med mitt körkort, 30 september 1987, så sa jag att nu skiter jag fullständigt i det här.
Självömkan stod på maxläge och jag lovar att det blev precis som jag då sa. 24 år sedan alltså.
Under dessa år så gav jag fan i att det var olagligt att köra bil. Drog på styvt 139 grova olovliga körningar enligt registret. Men jag är inte värst. Nån annan har rekordet på 147!!!
Merparten av dessa var sådana som blivit anmälda till polisen samtidigt som jag åkte iväg, exet ringde och satte dit mig. Om ni nu tror att jag bara inbillar mig det här så kan jag tala om att jag har spelat in henne, av misstag. Raderade ett band i videokameran en gång bilden var hela tiden riktad mot sängen, men ljudet spelades in vilket jag inte hade tänkt på. Sen när jag kom på det så spelade jag om bandet och fick misstanken bekräftad. Hon nekade självklart då jag konfronterade henne. Sen påstod hon att det var för att bli av med mig??
Det här var tråkigt att skriva om......väcker bara skitminnen till liv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter