15 mars 2011

Tuddelidu!!!

Efter att ha varit här i en månad idag så vaknade jag igår och kände att jag måste ta tag i det här. Jag gav mig iväg till snickeriverkstan och började göra sängbord. Ett skåpliknande med dörr och hylla. Men......jag använder ek och furu, blandar dom så det blir skiftningar. Det kommer att bli skitsnyggt alltså. Tänker att jag ska tillverka lite av varje nu när man har det så förspännt.
Behovet av skohylla, vägghyllor och liknande kan jag ju göra också, och sen går ju tiden fortare också.
Idag, på morgonen, så travade jag upp hit, till skolan, och anmälde mitt intresse för datakörkort. Jag har tagit det redan, men det var flera år sedan och jag har glömt det mesta faktiskt. Ovanpå det här så har dom körkortsteori. Så jag ska även göra det i skolan.

Imorse på morgonsamlingen så talade jag om hur jag kände det här på hemmet. Sa att strukturen mer eller mindre var obefintlig, att allt jag frågade om besvarades med "nej" och undanflykter som "att vi känner ju inte dig" och annat jävla skitsnack. Föreslog att vi allihop imorgon skulle ta ett möte och lösa dessa frågor.
Det ville dom faktiskt. Så imorgon ska det bli stormöte så det år bara att ladda inför det.

Som det förmodligen märks nu så är jag mer positiv än innan. Mitt stora problem har ju varit att jag trivs här med stället och med dom andra som "bor" här, men att strukturen gälland behandling inte funnits. Hoppas det löser sig imorgon. Jag vill ju åka hem en sväng och kolla läget också. Ha det så l'änge!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter