16 mars 2011

Stadsbesök.

Waow, mitt första besök i staden bredvid. 60 minuter fick vi på oss. Såg ut som vilken stad som helst fast det var förbannat kallt, även i solen.

Vad gjorde jag då?
Fikade på stans dyraste fik. 2 biskvier + en cappuccino kostade 88 kr!!??!??!?!?

Det är sant. Kollade kvittot då jag gått därifrån och upptäckte då att dom tagit betalt även för vanligt kaffe á la 22 riksdaler. Inte underligt att det blir dyrt då.

Sen gick jag och handlade en dagbok, (har fått det som uppgift att skriva varje dag), + 2 pennor. Det kalaset kostade 117 kr. 205 spänn fattigare men inget att glädja sig över för den här resan.

Jag hatar verkligen att svänga in på en parkering där det väller ut folk ur bussen. Det står "behandlingshem" överallt i självlysande färger får jag för mig.

Nu på kvällen tänkte jag lira en pokerturnering som jag blivit inbjuden till och som skulle börja halv sju trodde jag. Nähä, den börjar halv åtta och då skulle jag teoretiskt kunna spela 30 min för sen låser dom datasalen.
Jag har comviq-sticka men mottagningen här ute är bedrövlig som jag skrivit om tidigare.

Det liknar rena stenåldern tycker jag. I dagens samhälle så har alla dator, alla använder sig av Internet för att få information eller utföra annat. Men inte här. Någon hade laddat ner porr för ett tag sen och då stängdes datasalen, sk kollektiv bestraffning. Får inte förekomma enligt svensk lag. Då fann det sig helt plötsligt att det bara var en enda burk som funkade av dom 20-30 som dom har. Mysko va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter