21 mars 2011

Äntligen dags att fara hemåt en sväng. Fick mina pengar och upptäckte att jag vill hem nu, helst igår.
Från astråkigt till hanterbart till att det är bra här, efter att jag kommit igång med skola och annat arbete.
Fast jag har lite svårt med att acceptera att man ska jobba gratis här.
Jag menar, att jag är sjukskriven och om det händer att jag t ex känner mig på ett sånt humör att jag helt enkelt inte vill göra nåt en hel dag. Ja då straffas jag direkt med indragen förmån som att åka in till stan??
Slaveri och kollektivbestraffning förekommer alltså fortfarande.
Men....jag fattar att vi måste engagera oss i att vara behjälpliga men då blir ju typ arbetet hafsigt utfört.
Jag betalar en summa per dag från min sjukpenning för att få vara här. Tror det handlar om 80 kr per dygn. Det betyder 2400 kr varje månad. Plus min hyra på 4329 kr=6729 kr i bara hyra per månad.
Dom pengarna kunde jag istället spara till nåt vettigare tycker jag. Jag skulle kunna säga upp lägenheten, men vet inte hur länge jag ska vara här i behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter