23 februari 2011

Första veckan avklarad.

Japp, veckan har gått i ett hela tiden. Då man kommer hit så får automatiskt börja med kökstjänst vilket i detta fall betyder att dammsuga/skura-golv, samt att duka i ordning allting.
Jag har valt dammsugaren.
Jag har ännu inte haft mitt samtal med min handläggare ännu, så någon vidare planering har inte skett.
Jag vet ju vad jag behöver och jag ska verkligen gå in för att fixa så jag blir lugn och fin inombords.

Igår ringde polisen mig angående min anmälan. Hon ville ha reda på vad det skulle kosta, skadeståndet alltså. Stångåstaden kommer även dom föra talan vid rättegången.
Som det ser ut idag så kommer Herr "Gris" att ha svårt att förklara sig.

Idag har jag gjort en så kallad ASI undersökning. Man går igenom olika stadier man varit i och det handlar förstås om droger,fysisk hälsa, psykisk hälsa, alkoholvanor, kriminalitet och familjen i sin helhet.

Massor av frågor och dom flesta känner jag igen sedan tidigare så det var inga problem att svara på dessa.
Lite oärlig var jag ändå, om vad spelar bara roll för min del. Men jag tycker att uttrycket-"Need to know" är passande just här.
Dagarna är uppdelade som så att det 07:15 är morgonmedicin och frukost fram till 08:15. Då är det samling i olika grupper och dagen agenda dras. Vilka som ska in till stan, på ledighet, läkarbesök osv. Vilka som kommer att jobba kväll och vilka som är sjuka. Hela tiden vet vi klienter vad som händer och sker, på banan alltså.
Personalen har ju möten varje dag, middagsmöte.

08:25-09:30 är det sysselsättning.
09:30-10:00 är återigen frukost.
(11:50-12:00 Medicin)
10:00-11:50 olika aktiviteter såsom motion eller eget arbete.

Jag är i snickeriet och håller på med ett par sängbord. Sen ska jag göra ett par andra bord att ha i lägenheten. Tänkte sen fortsätta med att göra en sängram.
Här bestämmer jag själv vilket material jag vill, får ju bekosta det själv och det är ju bra.
12:00-13:00 är det lunch.
13:00-14:30 eget arbete eller motion.
14:30-15:00 har vi fika.
15:00-16:00 eget arbete/personlig behandling.
16:00-16:15 Medicin
Sen är sista medicin tiden klockan 20:30.
Lite grovt draget alltså.

På kvällarna så händer det inte så mycket faktiskt. Mest blir det tv eller någon film.
Det är vad som händer på haket.

Bye!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter