26 april 2010

Det börjar dra ihop sig för flytt nu. På fredag ska jag vara ute ur den här lägenheten. Det löser sig med hjälp och bil men det satt långt inne.
Var och hämtade nycklarna i lördags och kollade så städningen var okej, och det var den. Ska börja köra lite prylar i veckan och sen på fredag så kör jag alla stora saker samt städar av här.
Tjejen jag hyr av var här och kollade lite prylar men det verkar som om hon inte tänkte behålla så mycket av det hon hade.
Hon skulle komma till helgen igen sa hon innan hon åkte.

Annars så funkar det på jobbet. Efter en massa konstigheter så har jag tagit för mig av det som finns att göra, men ändå inte undvikit skitjobben. Jag gör min del utan protester vilket också känns bättre i slutet på dagen.
Det här med att jobba över är bara att ta för sig av då det finns enligt våran chef, det kommer jag att göra också.
Eftersom jag typ bara sitter hemma varje helg så kan det vara skönt att ha nåt att göra och dessutom få ihop lite komptimmar. Jag har ju läkarbesök varje månad och det tar 3 timmar i anspråk varje gång vilket inte känns kul alls.

Idag fick jag från infektionskliniken och det verkar som om dom nu fastställt vilken hepatit jag har av dom 3 som finns att välja mellan. Ska vara där den 21 maj och får då veta vilken sort det handlar om och antagligen också genomgå en leveropsi. Den ser jag INTE fram mot.
Ser heller inte fram mot att man kommer att bli skitdålig under behandlingen mot hepatiten. Interferonbehandlingen ger influensaliknande symptom och då jag var där så rekomenderade dom 50 % sjukskrivning under behandlingstiden. Allt upp till 1 år alltså.

Så jag har ett ställniongstagande att göra. Ska jag eller ska jag inte ta behandlingen?
Jag lider inte av den, jag smittar inte såvida inte nån får mitt blod i sitt egna, och det ska vara en bra träff i så fall i ett öppet sår. Sånt händer inte då jag är medveten om vad jag har.
Sexuellt smittar det inte. Visst påstås det att det gör det och det är fortfarande fråga om blodsmitta, alltså inte via sperma.
Det skulle vara känslan av att inte ha skiten som överväger.
Ja ja , det är inte aktuellt idag att ta ställning till det hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter