01 april 2010

Beklaga eller gnäll??

Jag mår skitbra innombords egentligen förutom ett par saker som jag fnulat på ett tag nu.
Det handlar fortfarande om att inte känna att man är värd lika mycket som andra.

Just i detta nu så sitter jag här alldeles ensam på jobbet. Dom andra, ansvarige och hans fru, har slutat för idag. Frugan är säsongsanställd även hon.
Grejen är ju den att hon minsann fick åka hem kl.11.30, medans jag inte fick det???

Det sades til mig att jag bara var säsongsanställd och därför inte hade förmånen att få gå hem tidigare dagen innan långhelg?

Det rimmar så jävla illa med tanke på att hans fru fick sluta tidigare.

Mitt andra bekymmer är att den andra fast anställda blivit sjuk och kommer vara borta hela April månad. Dom båda delade broderligt på övertiden som finns att tillgå. Men detta gäller heller inte mig. Ansvarige sa nåt så förbannat dumt som att han behövde dom extra timmarna för han ska till thailand???

JAG behöver dom för att köpa möbler till min lägenhet för helvete.

Nja, det drar ihop sig till konflikt här på jobbet känner jag. Nåt som jag gått igenom förr med den här människan.

Jo, då jag var och skrev kontrakt så var det petnoga att jag drog bort 30 min för frånvaron som blev.

Nu har jag börjat föra dagbok på allt som han inte avskriver då han är borta.
Har järnkoll på hans tidsrapport, även frugans då det är han som sköter den åt henne. Ska bli kul att se hur den ser ut till nästa brytdag för lönen.

Jag känner mig som en dålig människa när jag tänker så här. Men faktum kvarstår i alla fall att jag studerat människor i min omgivning hur dom agerar och så vidare, och kommit fram till att det ska vara så här.

Skallen är ett virrvarr just nu och det är NU jag märker att jag är annorlunda än andra. Jag måste mer eller mindre agera ut på något sätt och det fick bli bloggen den här gången för jag vill inte ha tillbaka ett dåligt mående som det innebär att gå omkring och känna sig mindre värd.
Förra gången resulterade det i att jag fick magproblem och sjukskrev mig. Nä, jag har inte råd att dra på mig problem på arbetet och bara låta det bero. Ska ta tag i det på Tisdag, just det, då ska hans son börja här också som säsongare. Liknar mer och mer ett familjeföretag vill jag påstå där det gäller att vara egoistisk utav bara helvete och inte medmänsklig.

Glad Påsk På Er ! ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter