17 mars 2010

En tår i ögat.

Det va bra nära att det blev så förut idag. Hyresbolaget, den som har hand om lägenhetsuthyrningen, ringde mig. Han undrade hur det gick med intresseanmälan och hur det var i största allmänhet.
Vi pratade lite om en lgh jag hade kikat på men det var dags för stambyten där och det innebär att jag skulle få bo i en barack i slutet på året. Dessutom skulle hyran stiga med 1000 kr/mån till 5300, efter att renoveringen genomförts.
Okej, det skulle definitivt bli nytt i hela lägenheten, men näe, lite för mycket i hyra för min ekonomi tycker jag.
Han sa att han var medveten om att jag måste ha annan bostad senast första maj och det lovade han att lösa, även om det skulle bli en temporär lägenhet fram tills jag hittat den jag ville ha.
Jag undrar lite om det är vanligt att dom gör så här annars också?
Det tror jag inte faktiskt. Känner mig lite speciell och väl omhändertagen av bnolaget faktiskt.
Så kan det gå då man innan samtalet var mer eller mindre skeptisk till att få hyra.
Alltså, jag kan ju inte sitta här och skriva, måste ju kolla på alternativ tills imorgon.
Specialbehandling, jag ska komma med förslag, han skulle hjälpa mig. Det är härligt att leva måste jag säga!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter