08 mars 2010

Där ser man! ! ! Förändring !

Återupptog mitt arbete idag idag igen pausen jag tog.
Jag var på ett strålande humör i morse efter att ha sovit gott.
Det var som vanligt på jobbet-nästan.
Den ansvarige bemötte mig relativt kyligt när jag kom, men jag struntade helt enkelt i det. Jag tänker inte krypa för honom bara för jag är den "nye", eller praktikanten så att säga. Praktikplatsen upphör den 15:e, sen har jag lön som alla andra.

Jag snackade med R, (det är den äldste av dom), och frågade om han fick det lättare då jag var borta?
Men det hade han definitivt inte fått. Även han dras med ryggproblem, han har opererat ryggen.

Sen började han prata om att han skulle på avstämmningssamtal. Ett sånt där samtal som är mellan arbetaren och chefen, bara dom. Där ska man då upplysa chefen om saker man tycker är bra eller dåliga.
Jag säger till honom att han då ska ta upp det här med L, att han är fenomenal på att få stressfaktorn hos andra att gå i taket och att han inte är ett dugg partisk i fråga om skitjobben.
Då säger han- Det går ju inte.
-Va?
-Nä, dom umgås ju privat så det kommer inte hjälpa, säger han.

Jag htror jag skrev om det för ett tag sedan att ansvarige och chefen umgicks även privat. Eller också va det det som jag pratade med Carina om. I alla fall, det är ju helt sant att det inte kommer att hjälpa.
Sen fick jag veta att L inte var lijka förtjust i mig längre eftersom jag sa emot då jag tycker det är sjuka arbetsuppgifter han delar ut bara för han kan det.
Jag eftersöker effektivitet. Enbart för att jag dras med ryggproblemen och inte vill att det ska bli värre än det är och för att vem som heslt kan SE att det kanske är bättre på mitt föreslagna sätt. Sen har jag ju diabetes också, så jag måste tänka på vissa saker som inte L har fattat än.
Ja, skit samma. Det känns hur bra som helst att jag är lite rätt ute i det jag påstår och i mitt agerande på jobbet.

Förändring.

Sen är det bestämt att jag ska vara mer för mig själv ett tag nu. Känner att jag behöver jobba mig tillbaka med livslusten i fokus. Behöver reda ut ett och annat mentalt också och det kan jag bara göra själv.
Det är dags att sluta vara barnslig och ta tag i livet och göra det till vad jag vill det ska vara........vet inte om jag tror på den där raden riktigt, men det är en början.
Ha det bäst alla ni där ute i solskenet för det är verkligen en boost för själen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter