23 januari 2013

Retalin.......den blir jag inte rolig på.

Igår ringde jag till patientnämnden och berättade hur fruktansvärt illa jag blir behandlad av vården.
Mycket trevlig kvinna som jag språkade med i en halvtimme minst.
Vi kom fram till att jag skulle ta  med någon på läkarbesöket som är imorgon klockan 09,00, och jag har  sällskap för det här besöket och det känns mycket bra måste jag säga.

Igår så ringde sjuksköterskan från närpsykiatrin och meddelade att läkaren hade skrivit ut medicin och det var Reatlin.

Jaha och det är ju inte riktigt klokt måste jag säga. Förra gången jag fick den skiten var jag på väg att både ta livet av mig och dra igång ett "race" igen. (Ett "race" är att ta återfall ifall någon undrar)

Jag är nästan övertygad om att det är bättre att själv köpa lite tjack vid dessa tillfällen och självmedicinera eländet tills hönsen på vården fattar att man inte kan behandla patienter hur som helst. Men jag ska givetvis inte göra detta. Jag  har tagit av Retalin som läkaren ordinerat och imorgon ska hon verkligen få se med egna ögon vad den gör med mig, hur jag mår och beter mig. 
Jag skakar i hela kroppen., ser astaskigt, känner mig yr och allmänt konstig i hela skallen, "fastnar" på minsta lilla sak såsom tex -

# Jag hade fått en liten finne på hakan såg jag förut och kollade i spegeln för att klämma ut skiten. Detta var straxt efter efter middagen klockan kan ha varit 3 kanske. Först nu, efter att tvingat mig ut från toaletten så har jag lagt ner "ansiktsservicen" vilken brukar bli jävligt jobbig efteråt. Jag hann även kolla igenom om jag hade pormaskar vilket jag hade en jävla massa såklart. Ögonbrynen behövde ansas så det blev också gjort. Resultatet blev även det katastrof. Det var tack vare att min rygg krampade efter alla konstiga ställningar som jag kom ut därifrån.
Jag kommer förmodligen yra runt ett tag till innan jag ens kan tänka på att sova. Städa vill jag göra/måste/bör/behövligt osv. Något vi i adhd-gruppen alltid ska tänka på är att det inte finns "måsten" så det ska kännas bättre och lättare att ta tag i uppgiften. Jag behöver INTE just denna fras för jag fixar att städa om jag har min medicin......#

Mitt körkort, denna akilleshäl för min del, verkar bli av snart i alla fall.
Jag fick tips om teoriprov på nätet så jag har skaffat mig ett inlogg på gratisteori.se som jag tipsa om ifall nån har körkort i åtankarna. Men tilläggas bör kanske at jag hemifrån har problem med denna sida och jag antar att det är min dongle som är problemet.
Nu ska jag försöka få till lite skärpa inne i skallen nu, snart är det ju Farmen igen, he he he.
Lajter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter