03 december 2012

Läkarträff med F.K o arbetsförmedlingen på USÖ idag.

Ett krav jag hade på läkaren jag träffade för ett tag sedan var att jag inte hade lust att berätta mitt liv för henne om jag skulle träffa henne en gång.
Hon skulle vara min läkare i fortsättningen sa hon då. Hon fixade och donade och allt började sakta att flyta på om mina mediciner. Någon samtalskontakt fanns det inte tillgänglig då det var ont om dom sades det. Men jag var nöjd då jag gick därifrån FÖRRA gången.
Åter igen så hade samma fenomen inträffat som så många gånger förut i min tillvaro. Jag litade totalt på allt hon sa, hon är i den åldern så man inte behöver ifrågasätta det hon säger, i alla fall då. Nu var hon som alla andra jag träffat på genom åren. Lovar o lovar o lovar en jävla massa saker och av det så blir det absolut ingenting, som vanligt.

Efter att första besvikelsen lagt sig så pratade AF, FK och jag (J.A) om min situation. Jag fick veta att det absolut inte var bra att jag suttit med i en styrelse, eller att ag ens är på fontänhuset och slår ihjäl tid om dagarna. Nej nej, det anses som att jag då har kapacitet att jobba minst 3 timmar om dagen enligt deras regler. Jag blev så förvånad över det hon sa för jag hade ju berättat detta för henne för ett år sedan att jag var på fontänhuset. Då minsann va det bra, men inte idag alltså. Jösses, vad det svänger hos andra människor, inte bara på F.K eller A.F.
Läkaren satt och såg helt ointresserad ut, hon satt vid datorn och skrev. Sen helst plötsligt så tog hon ordet och sen gick det knappt inte få tyst på henne. Hon berättade saker om min diabetes ihop med min medicin att det minsann inte bara var att skriva ut recept på andra mediciner.
Nej,hon informerade Fk/Af om vilka svårigheter jag hade haft i min uppväxt och att sen få diagnosen diabetes och ADHD förstår vem som helst att det ger en djup depression som kan vara svår att behandla snabbt. Jag hade ju bara ätit medicin i 2-2,5 år så resultatet kanske inte syntes som andra kanske vill. Då påpekade jag att jag sagt till ALLA mina läkare att jag inte har någon effekt av antideppresiva medicinen enligt mig själv. Jaha, då satte hon igång med att först nformera igen,det är hon bra på, sen letade hon fram en ny medcin med dopamin, norandrenalin och sen serratonin. Ska sätta ut Sertralin och sätta in Cymbalta under näst kommande veckor så det återstår att se om det händer nåt allvarligt under tiden.
I alla fall så kom vi till slut fram till att vi skjuter på nästa träff fram till februari-april tror jag vi kom överens om. Mina totala sjukskrivningsdagar är slut i början av juli, mer än 900 dagar, så visst det börjar bli lite brådis så jag får in pengar från nåt håll och inte från socialen vilket skulle bli enda lösningen när dagarna är slut. #3 månader utan sjukskrivning, sen får jag börja om igen med ny sjukskrivning men då sa hon från FK att på dessa 3 månader så hinner FK nolla mig i årsinkomst så det faller ju ändå.
Så nu har jag ingen läkare igen, jag har däremot en plats på DTA utbildningen som är till för ADHD människor och ska gå där en gång i veckan i 14-15 veckor med början den 11 december. Så något har jag ju att göra i alla fall och det ansågs ju vara en kontakt i rehab-syfte, göttit!
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter