25 november 2012

Recharged!

Blev en sån där impulsrökare i fredags så jag åkte till Motala. Det har gjort mig gott att få vara med familjen och det där är ett underbart botemedel mot alla åkommor och allt annat också för den delen. Däremot så undrar jag om det inte är ute med staden Motala?
En lördagskväll så här i lönetider brukar ju alltid ge resultat i form av människor som går ut, i alla fall så har jag alltid varit en av dom och då det begav sig så fanns det likasinnade. Men icke!
Vi var på bowlinghallen mitt i stan. 8 stycken har jag för mig av oss lagom påstrukna med ett härligt humör. Nerför trappan så förväntade jag mig i alla fall lite rörelser, men inte. Kollade runt lite och då såg jag lite människor som lirade biljard, men för övrigt så va det öde.
Bowlade ju för inte så länge sen här uppe och då var det ett jädra drag på ALLA, i alla åldrar.
Blir lite orolig över utvecklingen som håller på att hända så här spontant nu när jag är hemma igen. Å andra sidan så kan det ju ha en naturlig förklaring i att det idag är den 25 och att utebliven lön kan ligga bakom.
Det var ett berömt hårstrå från att jag blev inplockad av polisen för jag kissade på kyrkogården. Man kan ju ge sig fan på att pisset inte skulle hinna komma ut innan dom var framme för jag såg ju hur dom siktade in sig på mig. Nää, då minsann verkar apparaten frusit till på insidan av urinröret, eller en sån däringa fantastisk sten, njursten, kan man tänka höll på och banade väg för sin entré, fast utan smärtan.
Det är inte svårt att bli irriterad på snutar om man lyssnar till vad dom först kläcker ur sig- Å vad gör vi här då?
-Jag erkänner aldrig svarade jag och knäppte brallorna.
I och för sig så kan det tyckas vara drygt från min sida, men om jag svarat på annat sätt hade jag garanterat fått min julklapp på runt 1000 kr i pissböter och DET fanns inte i min värld, eller finns heller för den delen.
Jag kunde gått till krogen jag kom ifrån och pissat där? Absolut.
Tyvärr så måste jag pissa direkt, utan någon direkt omväg då det påtalar att det är dags. En del av er kanske  förstår om jag skriver-Kissrys!
Den underbaraste känslan man kan få av att urinera men som också indikerar på graden av hur akut det verkligen är. När man tömt blåsan så kommer det en rysning från ryggslutet som går till nacken av bara välbehag. Brukar infinna sig mer under hösten/vintern, i alla fall hos mig.
Skulle antagligen inte varit så här om det varit en vanlig dag, men nu va det alltså lördag och jag hade fyllt på med vätska som skulle ut.
Självklart så log jag mitt bredaste leende och sa till konstaplarna att det skulle kunna vara vääääldigt dumt att pissa framför polisen. Skulle jag någon gång komma på en såååå otroligt dum tanke i framtiden så skulle jag varna mina polare att det inte är lagligt att urinera vart som helst.
Då fortsätter den manlige snuten med att -Tänk om dina föräldrar låg begravda där och någon pissar på dom, det skulle du inte gilla utgår jag ifrån.
-Klockrent alltså. Jag log, om än möjligt, ett löjligt brett leénde och visade tänderna, sen svarade jag- Skulle mina föräldrar legat där så hade jag inte slutat pissa för att ni dök upp.
-Japp, han fräste nåt ohörbart om att det var dryga böter på sådana här fasoner och nästa gång bla bla bla.
Det var nu dags att avlägsna sig så smidigt jag bara kunde för min dotter väntade på pappa och det skulle varit riktigt jobbigt om jag snackat mig ner till fyllecellen, även om jag inte var full, kanske lite påstruken om man nu ska märka ord. Hujedamig för sådana här upplevelser i framtiden även om det nu inte var jag som kissade!!!
Detta är garanterat ett resultat av att allt folk försvunnit från city, det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter