20 september 2012

Kirrat polarens bil.

En något trög start på denna dag måste jag säga. Kl 10 så stack vi iväg till Hallsberg för att fixa avgassystemet på J´s Ford. Häromdagen så plockade jag bort ett från hans reservdelsbil och som egentligen inte såg så mycket ut för världen. Sönderrostat intill ljuddämparen så röret hade lossnat, ja, jag vet inte om jag själv hade gett mig på eländet förmodligen hade jag struntat i det. Men i alla fall så lastade vi in 2 avgassystem och gav oss iväg. Ljudet har varit fruktansvärt inne i bilen tack vare detta, skadlig ljudnivå förmodar jag men är man lat så är man, jag åker ändå.
J satte igång att svetsa och jag kröp under och kollade läget. Det såg bra ut till en början men sen upptäckte jag att någon idiot hade svetsat fast klämman så det blev till att ta fram vinkelslipen. J tog tag i skiten och vips så var klämman borta. Bara att passa in röret vilket satt som en fläskläpp i hölet och så va det klart. Det vart bra som satan och tätt framför allt så nu kan "vi" smyga omkring igen utan att höras på flera kilometers avstånd, that´s nice.

Ikväll ska det bli utbildning om att bli en cirkelledare. Gick den kursen inom ett annat  arrangemang och då var det typ 4-5 timmar över en kväll. Nu ska det visst vara 3-5 träffar á 3 timmar varje gång vilket kan bli kul.
För övrigt så mår jag fantastiskt och skiten som hände i helgen har inte stört mig det minsta. Det är inget jag kan göra nåt åt utan det handlar om andra i det här fallet.
Jag hoppas att ni mår ungefär som jag, för det är riktigt göttit det!

Sen var vi med i Tvärsnytt också härifrån rsmh. Det handlade om att kommunen kommit på en störtskön idé om hur dom ska lösa problemet med alla människor som har en diagnos!!!!!
Yes, dom ska få utanför stan, i en plåtbarack, en barack som skogsarbetare har ute i skogen. Dessutom ska kommunen ställa upp dessa 10-talet på lika många adresser. Självklart ska barackerna renoveras upp så att det finns tillgång till kök............toalett har jag däremot inte hört om den ska vara inne eller på utsidan, VIDRIGT!!!
Jag siar om att självmordsstatistiken kommer att skjuta i höjden, för visst är det ett önskescenario för en redan deppig person att erbjudas boende så långt bort som möjligt från annat civilt boende. Om vederbörande INTE kommer att bli mer deppig eller annat så kan ju självmord vara en perfekt lösning.
Nörden på kommunen, Rassmus, tycker tydligen att detta var en alldeles lysande idé. Patetiskt säger jag!!!
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter