02 april 2012

Måndag morgon.

Det är ju det. Efter denna helg så är jag helt slutkörd fast jag bara legat i sängfan. Det tar på psyket att inte ha pengar till dom mest väsentliga inköpen såsom mat och skithuspapper. Är på fontänhuset och har käkat frukost som vanligt. Jag kommer ju ut i alla fall. Har ringt till socialen och väntar nu på att dom ska ringa tillbaka så får vi se vad som kommer ur det. Jag hatar verkligen att behöva ha kontakt med dom men läget jag är i är inte mitt fel det minsta, men jag får ta det. Har ingen lust med någonting, är trött hur jag nu kan vara det efter alla timmar jag sovit. Medicinen är slut så det är väl förklaringen. Min dotter fyller 20 år den sjätte april och jag vill verkligen åka ner till henne och resten av familjen och fira påsk. Har börjat få andra tankar om det här med att bo i örebro faktiskt. Det är inte alls samma gemenskap längre som det varit utan det har snarare glidit isär på nåt sätt. Känns som om man inte får ha perioder där man mår totalt skit för då får man inte vara med att leka längre med dom andra. Skitsnack börjar blossa upp om att man börjat knarka igen osv och det där snacket är jag allergisk mot, verkligen. Känner att jag är gnällig som fan och mest gnällig är jag nog för att jag inte kan peka ut dom skyldiga till tugget. Jag tog tjuren vid hornen och pratade med den människan som jag mest har relation till för ett tag sedan men det blev som jag först tänkte det skulle bli.
Finns inget värre än att få höra att så är det inte, neeejj då du har fattat fel bla bla bla bla, för att sen ha det exakt samma som innan jag sa något. En förändring är en förändring likväl hos mig som någon annan och gör man personer uppmärksamma på den och dom fortfarande inte fattar, eller vill fatta, vad kan jag göra?
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter