07 mars 2012

1:ans växel, full gas, nu köööör jag bara.

Kom iväg till "fontänhuset" i måndags morse och det hela avlöpte smärtfritt är jag glad för. Jag kände att det låg en viss antydan till spänning då jag påpekade att jag ville vara med och ta körkort som dom dragit ihop en grupp till.
--Då måste Du vara aktiv på huset, kläckte hen.
--Absolut, det har varit min avsikt hela tiden att börja om och komma in i morgonrutinen osv. Så jag skrev ett schema där så det blev applåder och visslingar. Lite löjligt men de bjuder jag på.
 Efter besöket hos diabetessköterskan idag så är det visst bäst för mig det. Långa sockret låg 3 gånger högre än det skulle och att döma av oron i ansiktet på henne så verkar det börja bli allvarligt så hon ökade på dosen insulin med 2 snäpp. Sen vet jag att det är dags för en andra omgång med blodprov om några dagar. Det är riktigt skojigt att sitta med en undersköterska och leta vener i alla fall idag. Det killar lite grann i pungen precis då svaret kommer i raketfart, annars är det lugnt. Jag brukar hjälpa till själv efter att dom misslyckats ett par gånger och alltid ser dom skräckslagna ut när jag petar. men jag vet ju bäst var det går att få en träff.

Sen det här med läkaren som inte hör av sig kanske jag löste också. Jag sa som det var på vc så imorgon ska en läkare ringa mig så vi får gå igenom det här med remissen som verkar ha fått fötter. En annan kvinna påstod att jag skulle varit på besök den 18:e januari så mer eller mindre fick jag skylla mig själv typ. Men nån kallelse har jag då inte fått nån i alla fall.

Senare idag så är det mer blod man ska tappas på fast då handlar det om trafikenheten, mitt körkorts tillstånd ska förnyas, vilket inte är det billigaste man kan hitta på. med redan utebliven ekonomi så vet jag inte hur dom ställer sig till att betala på faktura. Ingen sån har blivit betald i tid av mig så det kan ju kosta dineros. Nu blir jag så där låg igen när jag har det här i skallen. jag ska ta och packa ihop mig och hoppa i sängen vilket jag skulle gjort för ett bra tag sedan ser jag.
Lajter folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter