02 januari 2012

Asskönt nyår!!!

Jag skrev tidigare att mitt förra nyår var hyggligt. Jämfört med det här nyåret så var det riktigt tråkigt. Firade med  nästan alla goa vänner jag fått häruppe. Partajade hos en i stadsdelen Norr först, sen omkring 23.20 gick vi mot stan, ner till slottet för att se nyårsraketerna. Fan så gött det var att komma hem till J och bara kasta mig i hans säng för att sova. På det sättet slutade året suveränt tycker jag. Värre då med den andra biten. Jag vann en del pengar på poker innan jul och som kom in på kontot mellandagarna. Glad i hågen så festade jag till det ordentligt , gick till Nobel-krogen. Där blev det lite för mycket dricka och jag blev utkastad. På väg med en pizza vinglade jag hem. Sen är jag ju spelberoende och givetvis satte jag mig igen och spelade poker. Allt jag hade spelade jag bort innan jag till slut spydde skiten ur mig och somnade.
Vaknade dagen därpå och minnet var allt annat än bra så jag kollade mitt konto och fick bekräftat att jag hade mindre än 200 kvar.
Får vara glad för att jag betalade alla räkningar sen får man se vad som händer.

Får skylla mig själv totalt alltså. Jag kan fan inte fatta att jag hela tiden ska göra det här mot mig själv. Då jag känner att jag mår skitbra och har pengar, ja då försätter jag mig i samma situation som alltid. Samma beteende som jag hade som missbrukare, att göra om samma sak och förvänta sig ett annat resultat. Jag fyller 47 år och har fortfarande inte lärt mig att vara rädd om pengarna jag har. Å andra sidan så har jag haft en jävla massa pengar i mitt liv och det är nog spåren av detta som hänger kvar. Jag har lagt av att röka vilket sparar mig runt 1200 i månaden. Snusar gör jag istället så vi kan säga att jag lägger 200 på det. 1000 ska jag kunna lägga undan, spara, utan problem. Får börja jobba på den biten men tänker inte ha det som ett nyårslöfte, dom håller ju aldrig.
Åh, det kändes skönt att få "spy" ur sig all skit som stör mig.
Lejter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter