09 december 2011

Snön faller...

I något av dom inläggen jag dumt nog raderade minns jag att jag skrev samma rubrik. Det var nog ett par tre år sen tror jag. Nu faller den igen men jag är på annan destination och om det är bra eller inte vet jag inte riktigt nu.
Mig händer det bara saker som jag inte är medveten om förrän efter ett tag då nån vänlig själ berättar vad det är frågan om. Som vanligt då-En tjej.
Den här tjejen är en som jag skulle kunna älska, det gör jag  för att hon kämpar med sitt, att få diagnos och tabletter för det. Vi har snackat en del om adhd vilket det jag har och hon också. Då vi snackade så flöt det på och vi var nöjda båda 2 i alla fall vad som gavs sken av. Jag berättade mitt sätt och tipsade henne om det jag kunde. Hon var medveten ordentligt om sina problem så alright, gött.
Sa till henne att höra av sig om hon ville snacka.
Idag fick jag höra att hon tycker det är jobbigt att jag höra av mig?
Okeyyy, .........va, vad sa hennes kompis att hon tyckte???
Den som tog emot samtalet från den här personen fick order om att inte säga detta till mig, varför missade jag. Men jag hörde ju ändå vad hon sa så jag blir så jäkla förvånad när hon sa att den här E då tyckte att jag var jobbig.
Jag har ju reagerat på hennes status att hon inte mått bra och då är det självklart jag hjälper till om jag kan.
Hon hade sagt något om att jag bara knarkade vidare fast på recept, nåt i den stilen, fick jag veta efter att jag skulle vara jobbig. Den som skrev det menade hon sagt det. Det enda jag kan komma på är att hon är avundsjuk för jag har medicin som hjälper och hon inte har det. Jo då, hon knaprar Concerta förresten.
Det här fenomenet uppstår mellan varven att jag är en högaktuell person men inte fan hör någon av sig då inte.
Jag har fått hintar om just den här bruden liknande "Du/Ni kom för ni trodde E skulle vara här va"?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter