03 oktober 2011

Onödig oro.

Helgen som gick blev bra till slut. Bara en avhoppare så det gick smidigt att hämta grejorna från Linköping. Hade ju tänkt att hälsa på en del personer men det visade sig att dom inte ens var i Linköping. Resan startade runt nio och det tog 1- 1,5 timme att färdas. Jag öppnade en cider innan vi lämnat örebro och var lite påstruken innan linköping, he he he.
Väl där nere så tog det 15 min max, att lasta sakerna på släpan. Det säger en del om att det inte var mycket, men så är det.
Jag har fått massor av prylar från alla håll och kanter så någon brist på möbler har jag inte. Även köksprylar men detta har jag inte kollat vad det är för något ännu.

När jag ändå var nere så åkte vi över till min dotter. Träffade "svärföräldrarna" och Linnéa´s morbror innan det bar iväg till Ekön.
Linnéa har inte slutat röka ännu men det har jag gjort och det går fantastiskt bra med dessa Champix tabletter. Det är något jag kan rekomendera å det varmaste för dom som har svårt att klippa rökningen. Massor av sidovinster också b la man stinker inte rök längre, hyn har fått tillbaka den lilla rosa tonen. Ja fan, jag mår till och med bättre vilket är självskrivet.
Hmm, javisst ja, snusar lite gör jag ju, portionssnus.
Då vi kom tillbaka så lastade vi ur och sen stack och hämtade andra saker ute i Oxhagen. Det fick stå kvar i släpan över natten för vi var rätt trötta på att bära. Så i söndags gjorde vi klart det och hämtade en säng som enligt donatorn skulle vara 120 cm bred. Men det var den inte, snarare 80-90 cm vilket blev en besvikelse då jag hade andra att välja på. Men, inget att haka upp sig på hur som helst, bara att gilla läget. Hade väl hoppats på att slippa släpa på mer saker bara.

Idag måndag så sitter jag som vanligt på fontänhuset och gör det jag brukar göra. Senare idag så ska det färdigställas i rummet är det tänkt. Antagligen så tar det till mitten av  veckan innan allt är klart, men vem har bråttom.
Linköping blir det imorgon för att träffa läkaren och hämta medicin. Det här irriterar mig att jag måste åka dit för att få medicin. En remiss ska vara på gång upp hit så jag hoppas den blir skriven efter imorgon.

Nu känner jag att det inte finns någon känsla med i det jag skriver så jag sluter här.
Lejter people!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter