26 juni 2011

Midsommar är nästan över.

Den har jag tillbringat i Örebro hos min kusin. Jag kom hit redan i måndags för jag var så trött på Linköping efter all ensamhet som jag hade där. Sen att ha fått tillbaka en medlem i familjen är ju helt underbart. Vi pratar släkt och om hur det är ställt i den. Vi konstaterar att det är sorgligt att det inte finns någon sammanhållning av typen "vi pratar med varandra". 
Nåt annat som är riktigt beklämmande är att inom våran släkt så finns det alkoholister, mördare och kåkfarare.
Ja, ni läste rätt, en av mina tre farbröder har slagit ihjäl en eller ett par stycken, lite osäkert vilket som är sant. En kusin har är dömd för mord på sin dotter. Sen är det mitt päron som kör full och piskar på kvinnor.
En brokig skara nu när man ser det nedskrivet. Men det var inte det jag skulle skriva om egentligen, hamnade på ett sidospår där.


Torsdag morgon så ringde min telefon och då jag svarade så var det min vän som sjöng "ja må du leva" i örat på mig. Det är nog första gången det sker, kan inte komma på att det hänt tidigare. Innan torsdagen så var vi på en tur till Wadköping. Det är gamla kulturella hus där och någon som heter Kajsa Warg har visst bott där. Hur som helst så var det intressant att se hur dom hade det förr i tiden och jag kan kallt konstatera att tak-höjden inte var för mina 184 cm. Höga trösklar och gräs på taket. Intressant var det i alla fall. Butiker fanns det gott om och i alla fall 2 var vi inne i och kikade. Ett träsnideri var väldigt intressant. Jag blev förtjust i svarvade träpennor. Dyra men dom låg så galant i handen och det var tyngd på den. Medeltidsbutik där dom hade prylar från 1000-talet, kopior då förstås. Jag blev förtjust i en skinnpung vilken senare kom att bli min genom kusin och min väns försorg.
Jag tog massor av foton i Wadköping och på omgivningarna omkring, bilder kommer senare.
Jag har så många intryck av allt jag upplevt att jag har svårt att sortera för tillfälle. Sen har jag inte haft tid att skriva blogg heller. Hoppas ni ursäktar mig för detta. Fortsatt  trevlig sommar på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter