12 maj 2011

sol sol sol, man kan bara älska den alltså

Pust, då försöker jag igen att skriva det här inlägget.
Dator blev visst överhettad härute på balkongen, så den låste sig och jag kunde inte spara inlägget. Men jag gillar ju att skriva så det är okej.

Jo, jag har haft en kanonhelg med grillning och solbad. Nya människor, eller ja, det visade sig att tjejen vi var hos, att jag som hastigast träffat henne tidigare då jag spelade poker med hennes numera ex man. Fast jag kände inte igen henne hur som helst utan det kom fram ju mer vi pratade.
I alla fall så var ju vädret som beställt, klarblå himmel och gassande sol.
Vi grillade kött, eller (nu igen), hennes kille skötte om den biten. Potatisgratäng, fräsch sallad, väl-kryddad kall sås och vitlöks-bröd för att inte som grädden på moset ha riktigt trevligt sällskap. Det börjar vattnas i munnen på mig när jag skriver och jag längtar redan till nästa tillfälle att få grilla. Vem vet, det kanske blir till helgen.

Jag jagar ju information på nätet om företagande och det finns det ju hur mycket som helst. Jag läser och läser och läser, sen glömmer jag hela skiten. Frustrerande, jag Vet ju att det kommer fram senare i skallen, det brukar vara så.

Via nätet kör jag ett adhd hjälptest. Man gör övningar via mejl 3 gånger i veckan. Jag får lära mig att strukturera, minnes-träna, fokusering mm. Problemet är ju att jag glömmer det jue. Vissa saker fastnar dock.
Att jag i alla fall tröttnar på skiten!!!
Jaa, nästan är det så faktiskt. Det tar inte så lång tid heller, typ en halvtimme. När jag är klar klickar jag avsluta och då sänder datan information till dom. Nästa gång har dom nåt nytt, baserat på mina svar. Asså, jag känner mig totalt dum i skallen när jag får dom här frågorna. Vanliga baskunskaper kan jag, men tänker sedan, att det finns ju dom som inte fixar att ens tvätta sig.
Nä, nu ska jag styra med annat, så hej hej på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter